Karpathosvirus

• InVo

JA. zeker eind september.

• Byrd

Ik zou zeggen dat in het noorden van Karpahos - Diafani/Olympos en Saria - all seasons geen massatoerisme kent. In het zuiden is het in Amoopi, Pigadia, Kyria druk in de maanden juli en augustus. Er zijn echter ook in dat deel van het seizoen nog zat rustige plekjes te vinden. De schaal van drukte is niet te vergelijken met die in sommige delen van Kreta en Rodhos. Druk is het dus op een beperkt aantal bepaalde plaatsen en op bepaalde momenten in het jaar. Maar waar is dat niet het geval in Europa op aantrekkelijke bestemmingen?

Wil je echt toerisme vermijden dan denk ik aan Rusland of zoiets.

• jjohn

Op dit videootje zie je een deel van de stranden van Karpathos.

Oordeel zelf hoe druk je het vindt.

http://www.youtube.com/watch?v=L2GZDZ0M96A

Groet,

John ;)

• Hubert

Dat ziet er goed uit ! Ik hoop dat we niet te lang hoeven te zoeken naar een rustig mooi strandje waar we heerlijk in ons blootje kunnen zonnen en zwemmen(zonder andere mensen hiermee te ergeren)

• erna bakker

Bedankt voor je reactie. Rusland gaat het zeker niet worden

• johan

na 18 jaar karpathos gaan we op 14 juli weer gewoon terug naar ons tweede huis nl regina studios het is echt een virus hoor je geneest er nooit meer van.

• Vera

Hey, ik vertrek 25 mei. jullie vinden dit eiland oh zo mooi!!! zeg me dan ook wat ik zeker moet doen en zien!!

Ik ga 1 week naar hotel ‘Hotel Sunrise’ in Pigadia, hopelijk een goede keuze!

Mijn idee is:

- 2 dagen een autootje huren, is dit voldoende en welke route moet ik dan volgen en welke dorpjes zeker bezoeken????

- Olympos ga ik waarschijnlijke georganiseerd doen. Of hebben jullie andere meningen?

- en voor de rest hoop ik op het openbaar vervoer!!! is dit de doen?

- en alle tips voor goede restaurantjes zijn welkom.

• Byrd

Hoi Vera,

Karpathos is compact en kent veel verassingen. Voor Karpathos moet je de handboeken, reisgidsen en adviezen negeren en gewoon intuïtief je dag invullen. Eigenlijk zou je dus ook dit advies moeten negeren. Ik weet het niet en jij wel.

Paul

• InVo

Ik sluit mij helemaal bij Paul aan.

Leef bij de dag. Beslis van dag tot dag wat je wilt gaan doen. (Het leven vraagt al genoeg planning. Laat dat in je vakantie lekker los en geniet van de vrijheid.)

“Slechte” restaurants en tavernes ken ik niet op Karpathos.

Wat de één een geweldige en sfeervolle taverne vindt, vindt een ander mogelijk helemaal niets.

Ga op ontdekking en laat je verrassen :)

• herbert

Ja, Paul heeft gelijk, plan niets, laat je gewoon overrompelen door het eiland en zijn vriendelijke bewoners neem zelf initiatieven en regel niks met touroperators, dat kost je alleen maar veel geld waarvoor je eventueel zelf een autootje kan huren en alles kan bekijken.B)