taxi

• byrd

Ik blijf met de vraag zitten wat er nou zit op de locaties die op mijn kaartje zijn aangemerkt als Almyra en Astron. Wie zijn de investeerders die achter de nieuwe projecten zitten zou ik ook wel willen weten. Ik mis de taxi-chaufeur die me dit allemaal precies kan vertellen.

• byrd

Ik zie het wat zonniger in, omdat er binnenkort waarschijnlijk een afvaller zal zijn.

• byrd

Hi Herb. Back in town. Hoe was het?

• InVo

Zolang die afvaller nog geen besluit heeft genomen (e.e.a hangt ook af van de vakantiebestemming van z'n vader), beslis ik ook niets en ga ik er eigenlijk nog van uit dat hij meegaat (al zal de bestemming dan niet Karpathos zijn. Daarvan vindt hij dat vier keer op rij wel even genoeg was.) Zijn portie Griekenland krijgt hij dit jaar toch wel, omdat hij met school een week naar de Peleponnessos gaat in april. :D

• herbert

@ Ingrid : Bij Astron, Karpathos Village, Sots, Blue Bay, enz, enz, zitten ook veel Hollanders, daar ontkom je nu eenmaal niet aan. Die kliekvorming bij Romantica valt erg mee en is hetzelfde als bij ander appartementencomplexen en bovendien hoef je daar niet aan mee te doen als je je daar aan stoort. In september komen er zowiezo wat oudere mensen (40+) en het is er altijd rustig en relaxed. Waarschijnlijk is dat in het hoogseizoen anders.

Ikzelf ben bijna altijd op stap maar vind het toch ook leuk om wat oude bekenden tegen te komen, bovendien heb ik een zwaar jaar achter de rug en heb veel steun gehad aan mensen daar en dat was fijn.

Dus oordeel niet te snel als je wilt.

• InVo

Ik oordeel is niet te snel, Herbert.

Het is mijn eigen ervaring, en nu dus dat van nichtje erbij.

Verder moet iedereen vakantie houden waar hij/zij zich prettig bij voelt.

(en voor mij is dat met zo min mogelijk landgenoten om mij heen.)

(Ben trouwens ook 40plusser.)

• herbert

Dan kan je beter gaan emigreren Ingrid ;)

Ik stoor me af en toe aan die overdreven verhalen over Romantica, het is pure onzin.Sommigen doen net of het zo'n complex is als waar die randdebielen in Chersonissos vertoeven, nou, niets is minder waar.

• BYRD

Er is nog tijd genoeg. Ik beslis altijd op het laatste moment, omdat je dan alle opties nog open kunt houden. Overmorgen naar Kopenhagen maar 2 weken geleden pas de kaartjes gekocht. Voor Orlando dit jaar moeten we eigenlijk nog alles regelen. Ik heb wel de luxe dat ik niet vastzit aan een maand. ik ben benieuwd of het volgend jaar uberhaupt (lelijk woor) wel Griekenland wordt bij jou.

• byrd

Goed zo Herb, zo ken ik je weer: vechten tegen in jouw ogen negatieve oordelen. De steun die je hebt gehad moet gewaardeerd worden. Alle begrip van mij en respect. Toch zullen Romantica, SOTS e.d. niet mijn plekkies worden. Het gaat mij niet om Holland maar om lifestyle.

• jjohn

Nou, bij SOTS ervaar je die Griekse lifestyle wel hoor.

Je logeert, eet en drinkt bij een Griekse familie welke alles voor je over heeft. Persoonlijk contact staat voor hen voorop.

Buiten het Griekse meezingen met de muziek van Roulla en het geluid van de zee hoor je verder weinig.

Gasten praten natuurlijk onderling met elkaar maar dit moet je niet overdrijven. De meeste wandelen over het eiland of lezen een boek bij het zwembad.

Verder wordt er veel met de familie geconverseerd.

Zelfs de BBQ welke soms gehouden wordt is eigenlijk een Griekse dansavond waarbij de familie je inwijd in de Griekse gebruiken.

Geen feesten, geen kliekvorming geen Hollandse taferelen.

Tja, je zou het zelf een keer moeten ervaren voordat je er over kunt meepraten.

Ik hoop in ieder geval dat het blijft zoals het is en daar zijn de huidige gasten bij nodig. Mensen die voor hun rust komen en voor die geweldige familie.

Groet,

John ;)