Of het nou al dan niet gevaarlijk rijden is in Griekenland, het ging ons eigenlijk alleen maar om Kyra panagia!
Het onderwerp wordt inmiddels al niet meer over gesproken, en dat ligt toch ook aan een stille donkere weg, brrrrr.
Marcel
Hoi Marcel,
Wij zijn 2 jaar geleden naar Kyra Panagia geweest.
Het is daar echt waanzinnig mooi, vooral tijdens de weg terug naar het appartement (overdag dan) heb je hele mooie uitzichten.
Ik heb bijna elke avond in het donker van Pigadia terug naar het app. gereden omdat mijn man wel een biertje lust en ik dus terug reed, maar als je rustig rijd en niet bang bent aangelegd is dat prima te doen.
Het restaurantje in Kyra Panagia onderaan bij het strand is super gezellig en kun je heerlijk eten, ook het restaurantje naast het app. is een echte aanrader. Daar mag je zelfs mee de keuken in om te zien hoe ze het eten bereiden.
Het complex zelf is ook prima in orde toen wij er waren hadden we het zwembad meestal voor ons zelf alleen want de meeste mensen gaan toch naar het strand.
Vlakbij het complex loopt een pad naar beneden (erg steil en zwaar) maar het schijnt daar prachtig te zijn ik ben er zelf niet geweest maar mijn man met onze zoon wel en die vonden het geweldig.
Je kunt er alleen te voet komen en er komen daar niet veel mensen vanwege de zware trip er na toe. Als je er heen wil ga dan in de ochtend of vroeg in de avond als het niet meer zo heet is.
Het heet Kato Lakkos Beach
Ook Apela Beach is geweldig mooi en daar kun je echt goed snorkelen het water is zo helder daar en zo mooi maar het is daar zoals overal op Karpathos erg heet in het hoogseizoen. Dus een plekje in de schaduw bij de rotsen is een aanrader want als je een bedje huurt met parasol moet je toch over het hete zand en bij de rotsen kun je via de schaduw plekken lopen en dat vonden wij ideaal.
Nog een eet tip voor tussendoor in Pigadia zit een tentje waar Pizzeria op de gevel staat met een oranje luifel daar hebben ze broodjes Ufo (een groot rond broodje met Gyros) als je gyros lekker vind moet je daar echt een keer heen.
Onze kinderen hebben het daar 2 jaar later nog regelmatig over.
Veel plezier wij gaan dit jaar zelf naar Kefalonia ik heb er ook weer reuze zin in.
Groetjes Angela
He Angela,
Bedankt voor je reaktie en tips.
We kunnen bijna niet wachten tot we gaan maar het duurt nog even.
Maar wat in het vat zit…
Wat autorijden betreft, geen probleem. Hebben al op meer vakantie's gereden en op de meest slechte weggetje.
We vinden dat juist een uitdaging en aangezien we vakantie hebben, hebben we dus alle tijd en doen we t lekker rustig aan.
Daarnaast rij ik bijna 50000km per jaar, dus ben wel wat gewend.
We zullen de restaurantjes eens uitproberen.
Wij zullen nauwelijks gebruik maken van het zwembad, we zijn echte strandmensen.
Mijn vrouw op het strand en ik met snorkel en vinnen.
Daarnaast zullen we er regelmatig met de auto op uittrekken.
gr,
Marcel & Nanny
Hallo Herbie,
ik dacht dat wie aan de ‘afgrondzijde’ reed voorrang had,of het nu om stijgend of dalend verkeer gaat.Mij zal je in ieder geval niet kruisen op zulke wegen in het donker,want zelf in klaarlichte dag heb ik er al een paar liters koud zweet gelaten,niettegenstaande de lokale mensen zonder probleem hun achteruit vinden als ze mijn bedrukt gezicht zien en mij lachend de voorrang geven.De grieken zijn wellicht de gevaarlijkste,slechtse,ongeduldigste en meest onbezonnen chauffeurs van Europa,maar in moeilijke situaties zijn ze wel hoffelijk tegenover de,meestal, radeloze toerist.
groetjes van drekes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?