Appartement Kyra Panagia

• MarcelP

Ik heb al behoorlijk wat rijervaring in dit soort landen, daarnaast rij ik bijna 80.000 km per jaar, dus ervaring genoeg ;-)

Marcel

• herbie

Het is maar een goedbedoelde tip !

• MarcelP

Dat weet ik, het wordt ook gewaardeerd.

Marcel

• InVo

Het is wat Herbie zegt. Het is er ‘s avonds (vanaf ong 9 uur in augustus) aardedonker. Bochten duiken plotseling op. Ook overdag is het opletten met rijden. Daar helpt geen 80.000 km per jaar of rijervaring in ’zulke landen' aan.

Wees voorzichtig, een ongeluk is zo gebeurd. Verder veel plezier op Karp.

• MarcelP

Met 27 jaar schadevrij rijden mag ik toch wel zeggen dat ik over enige ervaring beschik, toch?

Dus ook in dit soort gebieden. Hebben dit jaar Kreta nog “onveilig” gemaakt met een jeep, nou die wegen waren wel zo slecht e.d.

We zullen ons ongetwijfeld prima vermaken en als het nou echt zo gevaarlijk is dan gaan we wel 2 weken snorkelen, ook geen ramp. (:P)

Marcel

• InVo

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het aantal jaren ervaring en de hoeveelheid kilometers die per jaar worden gereden hebben daar weinig mee te maken.

Zelf rij ik ook al bijna 25 jaar schadevrij, maar ben toch erg op mijn hoede. Zeker in Griekenland. (Grieken kunnen namelijk niet rijden. Die besturen een auto en hebben laks aan verkeersregels, maar dat heb je op Kreta vast al gemerkt)

Karpathos heeft een aantal zeer verraderlijke bochten, die er dus onschuldig uitzien, maar dat niet zeer zeker niet zijn. Dat merk je pas als je IN de bocht bent.

• herbie

Ben het met Ingrid eens, hoeveel rijervaring ook, een Grieks ongelukje zit in een klein hoekje, de weg naar Kyra is echt gevaarlijk in het pikkedonker, bovendien is er geen vangrails ! Voorzichtig dus, zeker met een ouzootje achter je kiezen !

• MarcelP

Van dat Ouzo'tje achter mijn kiezen zal ik geen last hebben.

Rij in het buitenland namelijk nooit na te hebben gedronken en in Nederland hou ik me netjes an het promillage.

Als mobiel surveillant kan ik mijn rijbewijs niet missen en zou ook absoluut geen schade willen aanrichten aan anderen als ik gedronken zou hebben, brr moet er niet aan denken.

Neem dat ouzo'tje dus wel dubbel in als we weer in het hotel zijn. :)-D>:D<

Marcel

• jjohn

Overal in Griekenland is het donker buiten de bebouwde kom en de wegen zijn nooit optimaal. Toch heb ik dat nooit als een probleem ervaren.

Het voordeel van donkere bochten is dat je de tegenligger om de hoek ziet aankomen door zijn lichtbundel.

Bovendien kun je op die kronkelweggetjes met haarspeldbochten domweg niet te hard rijden omdat daar de rechte stukken te kort voor zijn.

En waarom zou je haast hebben, je hebt vakantie.

Ik ervaar het zelfs als prettig om in het donkere Griekenland te rijden want dan is het veel rustiger op de weg.

In mijn beleving is het overigens zo dat de meeste Grieken heel relaxed rijden. Je zit vaker achter hen te hangen als zij achter jou.

Malloten hou je er altijd bij maar die heb je er hier ook zat. Kwestie van goed anticiperen!

Ik denk dat je in het donker wellicht meer moet oppassen voor berggeiten want die lopen er zat.:D

Groet,

John ;)

• herbie

He John, je weet net zo goed als ik dat je elkaar op die weg op sommige stukken niet eens kan passeren, en dan ?? Stijgend verkeer heeft voorrang dus moet je in het stikkedonker achteruit rijden.

Succes ! :D