Uniciteit Pigadia.

• byrd

Mij bekruipt het gevoel dat Karpathos en met name de regio rond Pigadia zich niet helemaal goed ontwikkelt. Wat is nog authentiek en waarin onderscheidt Pigadia e.o zich van andere toeristische bestemmingen? Ik ben benieuwd hoe anderen daar over denken.

• byrd

Okay geen reacties tot nu toe. Ik kan wel redenen vezinnen, maar dat is niet aan de orde. Aan de orde zijn wel vragen - blijkt - als of je al dan niet kunt snorkelen of dat er een busverbinding is tussen het vliegveld en Pigadia. Toen Karpathos nog echt onontdekt was - ergens begin jaren tachtig voor de Hollanders - waren dat volstrekte non-items. Je ging naar Karpathos juist voor het avontuur en niet voor een vakantie uit het boekje. Veelal waren dat jongeren ergens tussen de twintig en dertig op zoek naar iets nieuws, iets anders. Nu lijkt het vooral te gaan om vijftig plussers of stellen zonder kinderen voor wie Karpathos een goed alternatief is voor de met disco's voorziene eilanden als Rodhos of Kreta. Voor hun is Karpathos lekker overzichtelijk met een goede prijs-kwaliteit verhouding en een eiland waar je vanuit het hoofdstadje prettige daytrips kunt maken. Een eiland waar je je geen buil aan kunt vallen. Of zie ik het te zwart is en is Karpathos nog steeds dat avontuurlkijke eiland?

• mm

Ik denk dat je gelijk hebt.

Toen ik er heen ging voor het eerst was er nergens info

Ik zag wel waar ik uit kwam.

Overal kan je snorkelen en of zwemmen . Overal kan je en keer wel en een keer niet lekker eten.

maar mensen die avontuur zoeken zijn en bijna niet.

Ik ga nog met een ticket op stap en ie wel verder.

Soms ook niet dan heb een een vaste slaapplaats.Maar altijd rrn auto en weer een onverhard pad nemen. Er is nu bijna niets meer te ontdekken alhoewel we komen altijd iets nieuws tegen.

't is voor mij alleen maar het laatste zonnetje pakken in griekenland voor een week.

• herbie

mm schrijft : er valt niets meer te ontdekken maar we komen altijd wel wat nieuws tegen. Sorry, maar dat begrijp ik niet !

• mm

LEZEN!!!!!!

Bijna staat er, dus niet helemaal.

• herbie

Karpathos is in feite een simpel eiland met bijzonder aardige inwoners, een eiland om lekker te relaxen. Dat het geen Rhodos of Kos enz.( stappen en uitgaan ) is daar ben ik alleen maar blij om. Avontuur en cultuur vind je er niet veel, daar is het te klein voor denk ik.

• herbie

sorry !

• byrd

Vergeet de bijzonder aardige toeristen niet, ook al hebben die wel eens wat discussies. Wat dat betreft lijken ze een beetje op Grieken. Karpathos te klein voor avontuur en cultuur ? Dat weet ik niet zo. Santorini is bijvoorbeeld veel kleiner, maar heeft toch veel cultuur.

• byrd

Heel goed Herb.

• mm

vergeven.

Ik lees veel teksten voor werk en prive en dan leer je het wel.

Lezen blijft moeilijk.