scooter verhuur

• beth van der linden

beste prikborders.

mijn vraag is :

zijn er op Karpathos ook scooter verhuur bedrijven ,en zo ja wie weet er een goede in de buurt van Pigadia

eventueel wat info over de wegen toestand e.d

excursies naar olympus graag ervaringen.

dank en groetjes.

ps wij gaan 05-06-2008 naar Karpathos.

• Gonnie

In Pigadia zelf zijn er scooterverhuurbedrijven, vooral aan de kustweg. Ongetwijfeld zul je daar terechtkomen. De wegen zijn over het algemeen erg goed, behalve als je de binnenweggetjes neemt. Maar dat lijkt me met een scooter geen goed plan. Naar Olympos schijnt de weg nog steeds niet klaar te zijn en ook hier weer…zeker niet met de scooter. Daarvoor kun je beter de boot nemen die aan de haven ligt. Zelf een kaartje kopen en alles is geregeld, boot ,bus etc. Bij de hostess is die excursie veel duurder. Ze vertelt natuurlijk wel veel meer en je kunt met haar ook op bezoek bij bijv. de pappas. Dus goedkoper en zelf op onderzoek ,of duurder en begeleid,net wat je wil!

• Ingrid

Beth, met de zoekfunctie kan een deel van je vragen, zo niet alle vragen, al beantwoord worden.

Er zijn meerdere scooterverhuurbedrijfjes in Pigadia. Volgens Herbert is het bij Dimtris naast de grote supermarkt van Chatzantonis het voordeligst.

De wegen op Karpathos zijn goed tot zeer goed. Lekker veel pins en niveauverschillen omdat het eiland bergachtig is.

Excursie naar Olympos is leuk om te doen. Het bootje doet er ca 1,5 uur over.

Vanaf Diafani nog klein stukje met een bus.

Heb je ook al eens gekeken op www.karpathos.nl?

Deze site geeft heel veel informatie ook over de plaatsjes.

Veel plezier op Karpathos.

Wij gaan pas in augustus.

• herbie

Met een scooter naar Olympos is onmogelijk, wel met een goede motor. Je kan de excursie nemen met Joke. ( Nederlandse vrouw die op het eiland woont). schijnt erg leuk te zijn. Je kan natuurlijk ook op eigen houtje met de boot gaan, is wel voordeliger ! Veel plezier !

• jjohn

Er zijn inderdaad diverse verhuurders van scooters. Bedenk wel dat je zonder motorrijbewijs maar tot 50cc mag rijden. Ze geven echter met gemak een zwaardere mee waardoor je niet meer verzekerd bent.

Ik heb wel geleerd dat een rondje langs de verschillende verhuurders best wat geld kan opleveren.

Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van SuperBikes. Ze helpen je een beetje vreemd.

Heb je een motorrijbewijs dan kan ik je een Quad aanbevelen. Daar kun je echt overal mee komen en het is nog comfortabel ook.

Groet,

John ;-)

• tho

oke een tip van mij!!

huur vooral geen scooter zonder autorijbewijs..dus als je een autorijbewijs hebt neem m mee naar karpathos en ga dan lekker huren wat je wil huren..zonder rijbewijs iets huren zal best mogelijk zijn..maar krijg je ongelukken…de verzekering kan moeilijk gaan doen!!!

En de kosten kunnen behoorlijk oplopen als ie iemand totaal invalide rijdt of zo.

gr tho

da was ie john!!

en Ingrid…ik heb een hekel aan dat domme voetbal…dus “mijn clubje” heeft gewonnen of verloren..ik weet het niet al sla je me dood!

heb wel het weer in monaco gezien..daar was het niet veel soeps iig

• byrd

Kleine aanvulling. Ga naar het postkantoor in Nederland en haal een rijbewijs voor een scooter. Dat kost een paar euro. Met een autorijbewijs kun je je niet vrijwaren in Griekenland voor aansprakelijkheid. Los daarvan blijft er altijd risico voor slippen en de wegen zijn niet altijd voorzien van een vangrail. De wegen in het zuidelijke deel zijn vaak goed, maar daar kun je ook op een onverharde weg terecht komen.In het noorden is het een stuk minder. De weg van Spoa naar Diafani is nog in (re)constructie.

• byrd

Los van de toeristenboot voor excursies kun je ook gebruik maken van de ferry (1 keer per week) of van de zogenaamde postboot (diverse malen per week) om van Pigadia naar Diafani/Olympus te rezien over water. Je zult dan wel in Diafani/Olympos moeten overnachten wat geen straf is. Ik verwijs naar www.diafani.com (een totaal a-commerciele webside). Verder kan ik je aanbevelen om vanuit Olymbos via het gemarkeerde pad terug te lopen naar Diafani. Voordat het asfalt er lag, was dit de verbindingsweg tussen Diafani en Olympos.Het pad voert door een droge rivierbedding en loopt naar beneden. Het duurt ongeveer1,5 uur. Op die manier kun je een eigen invulling geven aan de voorgekauwde toeristenprogramma's.

• byrd

Een scooter is volgens mij geen motor.

• herbie

En een motor is geen scooter ! ( wijsheid van een koe)