Astron??

• Joke2

Hallo Diana,

Wij zijn vaak in de 2e en 3e week van mei op Karpathos geweest. Temperatuur

's avonds verschilt van avond tot avond. Ik nam als we gingen eten altijd een jasje of vestje mee.

Groetjes, Joke

• Frederika

Bedankt voor jullie antwoorden!

De afstand valt me eerlijk gezegd een beetje tegen en dan met name voor wat betreft de terugweg…

In dit geval hadden we dus beter voor Zephyros kunnen kiezen…

Maar ach, de wandeling er naar toe mag geen probleem zijn en terug dan maar een taxi.

• Herbie

De temperatuur eind mei is best lekker alleen de zee is nog erg koud ! Brrrr!!

• Diana

hahaha daar verheug ik me dan ook niet op Herbie

• Paul

Hierbij nog een kleine aanvulling om het beeld completer te maken. Het zuidelijk deel van Karpathos wordt graag bezocht door de toerist die gezelligheid zoekt en iedere avond uit een keur van restaurants aan de boulevard een keuze wil maken. Karpathos wordt gezien als een prettig en betaalbaar altermatief voor het massatoerisme zoals je dat op Kreta tegen kunt komen. Verder worden er veel trips georganiseeerd en eigenlijk zijn alle belangrijke voorzienigen daar.

Het noordelijk deel van Karpathos is ruiger en min of meer geisoleerd. Toch kun je je daar uitstekend vermaken. Zo heb je bijvoorbeeld in Diafani/Olympos zat mogelijkheden om lekker uit te eten/drinken. De bars en restaurants drijven vooral op de persoonlijkheid van de eigenaar. Er zijn fantastische persoonlijkheden zoals Gabriella en Gigi van La Gorgona en Vassily en Popi van Chrissy Akti. Er is anders dan in het zuiden, gelukkig misschien wel, geen nachtleven. Als toerist moet je ook meer zelf van je dag te maken. Er zijn veel wandelmogelijkheden en leuke kleine strandjes dus dat lukt wel. Het noorden is een plek voor dromers en avonturiers.

• Ingrid

Het nachtleven in het ‘zuiden’ van Karpathos stelt ook niet veel voor, hoor Paul.

De livemuziek in de tavernes moet om 00.00 uur uit, en ook Edem is om 01.00 uur stil en zowat uitgestorven.

V.w.b. die paar discotheken/nachtclubs: daar heb ik geen weet van.Vind ik niet interessant, en m'n kids hebben de leeftijd nog niet.

Gonnie, waar gaat Annick ‘uit’ op Karpathos??

• Gonnie

Fever is de discotheek van de laatste 2 jaren waar je naar toe moet! Aan het einde van de baai net even links om en je bent er. Vanuit Pigadia gaan vanaf div. plekken speciale busjes die je er gratis heen brengen en weer terug. Dan heb je nog SOHO, aan de andere kant op de weg naar het vliegveld, ook te bereiken met speciale busjes. En Enigma in het stadje zelf, naast Romios. Dan heb je nog een nieuwe discotheek in the middle of nowhere, maar of daar al veel mensen naar toe gaan weet ik niet. En tot een uur of twaalf/een uur is het ook altijd nog gezellig bij de terassen boven de boulevard, bijv. Acropolis. Verder zitten er altijd veel jongelui bij Traffic.Keuze zat!

• Paul

Heel goed Gonnie, heel goed. Traffic is mijn favoriet wanneer ik in Pigadia ben. Lekker relaxed. Dimitri die vaak genoemd wordt op deze side kun je daar vaak aantreffen, wanneer hij zich wil ontspannnen.

• Paul

Ik ben ook geen expert op het gebied van het nachtleven in Pigadia. Je moet een beetje ingewijde zijn zoals Annick. In de jaren 80 waren er overigens in Pigadia bars waar homo's elkaar ontmoetten. Die moest je ook kennen.

• Herbie

Daar zijn wij te oud voor Gonnie !!