Waar denk je aan?

• Ingrid

@ Gerda,

die hebben we al geschreven, dus dat hoeft niet meer.

Het dreigt nu weer te verzanden in oeverloos geklets.

@ Herbie,

In het donker 1,5 klm heen- en teruglopen met de kans aangereden te worden? Of omdat je geen hand voor ogen zien, náást het asfalt stappen en je enkelbanden scheuren of je enkel breken?

Nee dank je! Als alleenstaande ouder draag ik iets meer verantwoordelijkheid voor de veiligheid van die 2 van mij, dan met een partner erbij.

• lipo

Als ik aan Karpathos denk, mij volkomen relaxed voel, denk dat ik de hele wereld aankan, achterover leun, mijn ogen sluit, een lekker Grieks stukje zeimpekika van Paschalis Terzis beluister, een slokje van mijn ouzo neem, nog een hapje meze consumeer, zit op te drogen van een verkwikkende douche, mij Kyra Panagia voor de geest haal, in gedachten langs de haven slenter, in de verte de zee hoor ruisen, het geklingel van geitenbelletjes hoor, de zon achter de bergen zie verdwijnen (of, zoals in Lefkos, in de zee zie onderdalen), dan schieten mij onwillekeurig visioenen te binnen van een glas halfvolle melk en een boterham met oude kaas.

• Paul

Stappen in een wereld die ik nooit zal begrijpen en vol mogelijkheden om mensen te ontmoeten die alle luxe en massamedia overbodig maken. Diafani gaf mij een thuis toen ik nog een thuis moest ontdekken. Wilde natuur, heerlijke geuren, never a dull moment, heerlijke vrouwen.

• Joke2

Als ik aan Karpathos denk, denk ik aan een heel speciaal stukje Griekenland.

Waar je net als op veel andere plaatsen in Griekenland heel lekker vakantie

kunt vieren (zon, zee, strand, lekker eten, wijntje, ziga ziga).

Wat Karpathos nou zo speciaal maakt is de speciale sfeer, die eigenlijk niet te omschrijven is.

Van wie krijg je een belletje als je in het ziekenhuis (in Nederland) ligt: van iemand van Karpathos. Wie laat je een bijzonder strandje zien met zijn speedboot: onze grote vriend van Karpathos.

De altijd hartelijke ontvangst, gecombineerd met een grote kale rots (vooral eind september), prachtige ritjes met de auto en motor maakt Karpathos iets waar ik altijd naar uit zal blijven kijken.

Door omstandigheden kon ik 5 jaar lang niet naar Karpathos. Dit jaar kon het gelukkig weer. Het was super. Er wordt wel veel bijgebouwd, maar de sfeer was nog precies hetzelfde. Ik heb goede hoop dat die sfeer nog jaren blijft.

• Gonnie

Dat ene zinnetje…heerlijke vrouwen…. deed mij er aan denken dat ik als vrouw alleen met inmiddels grote dochter, maar toendertijd kleine dochter,nog nooit me zelf onveilig heb gevoeld op Karpathos. Alleen naar huis lopen, is totaal geen probleem daar. Overal wordt je netjes benaderd, ze vragen nooit naar het waarom, ze accepteren je zoals je er bent en zoals je bent! En nu met inmiddels aantrekkelijke dochter,nooit vervelend gefluit,dubbelzinnige opmerkingen. Voor mij is dat zeker een reden om er steeds weer na toe te gaan.

• Renate

Waar ik aan denk is al ruimschoots beschreven door de “echte” Karpathos liefhebbers, maar waar ik niet aan denk zijn de Herbie's en de Tho's.

Ik vind Karpathos zoals velen van jullie geweldig maar ik moet eerlijk zeggen het is niet uniek in zijn soort er zijn meer geweldige Griekse authentieke eilanden.

• herbie

Denk je nu dat ik geen “echte” Karpathosliefhebber ben Renate ?? dan heb je het goed mis, ik kom waarschijnlijk al langer op het eiland dan dat jij oud bent !!

• Ingrid

Herb, gedraag je.

Ze heeft wel gelijk. Ik heb ongeveer hetzelfde geschreven. Lees maar terug:

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2120&i=6824&t=6812

Drank, zon, zee,strand vind ik meer bij bijv. Benidorm, Kos en Chersonissos passen dan bij Karpathos.

Tuurlijk, een krasaki, een ouzaki, een tsipouraki, een Metaxaatje, of een biritsa (Mythos, Alpha, Vergina of hoe al die bieren ook mogen heten) op z'n tijd, maar alles met mate, zeker overdag. Want het gebruik van alcohol in de zon is niet echt verstandig en gezond.

• tho

hahahahaha jaja renate..laat mij lekker een biertje drinken op vakantie..ouwe zeur

• herbie

Natuurlijk gedraag ik me Ingrid maar ik maak nu eenmaal af en toe een geintje dat weet je want je kent me pesoonlijk ! En ik drink , net zoals Tho en vele anderen , graag een biertje of ander drankje maar dat impliceert niet dat ik de hele dag als een Engelse hooligan stomdronken bij het zwembad lig de hele dag zoals die Renate kennelijk denkt. Ik heb zeer veel van het eiland gezien en ook van genoten net zoals alle verhalen die je hier leest. En ik weet ook wel dat je niet in de felle zon alcohol moet drinken, ik ben niet helemaal achterlijk. Maar s'avonds geniet ik van een drankje(s). Is daar iets mis mee ??