Lefkos of Amoopi?

• Frederika

Wij (Griekenlandfanaten bij uitstek) zijn ons alvast aan het orienteren voor de zomer van 2008 en onze keus is deze keer op Karpathos gevallen.

Onze voorkeur gaat uit naar een niet al te toeristische bestemming met in de nabijheid een (zand)strand waar naturisme wordt getolereerd.

Is Amoopi een geschikt plaatsje?

Het zou leuk zijn als er ook een aantal tavernes/terrasjes waren of ben je dan misschien aangewezen op de hoofdstad?

Lefkos lijkt ons ook een mooie bestemming, maar wellicht een tikkeltje afgelegen?

Jullie kunnen ons vast wel adviseren…

Alvast bedankt voor de reacties!

• Ingrid

Amoopi is vooral tavernes, hotels/appartementen en een paar overvolle strandjes.

Ben er vorig jaar een keer geweest, maar vond het er helemaal niet leuk. Te veel mensen op een kluitje. (afhankelijk welke periode je gaat. In juli/augustus natuurlijk drukker dan in mei/juni en september lijkt mij)

Lefkos is net zoiets, alleen veel rustiger.

Tip: kijk eens op de site www.karpathos.nl

• Mary

Amoopi heeft wel een naturistenstrandje 2 zelfs met wat klimmen ben je er er zijn zelf bedden en parasols. Altijd hele rustige mensen.

Het is geen plaatsje. Het is een strand met steeds meer accomodaties en eetgelegenheden.

Lefkos is op zich wel aardig er komen geen nederlanders via reisorganisatie

of daar een echt naturistenstrandje is weet ik niet maar er zijn baaien genoeg als even wat verder gaat dan het haventje waar je bijna alleen ligt.

Het hangt echt van de tijd af dat je gaat in juli en augustus is de kans op rust en een privestrand nihil. Lefkos ligt een aardig eind van een groter dorp af hoewel Arkassa binnen 20 minuten te doen is. Er zijn voldoende eetgelegenheden in Lefkos en je bent ook weer snel bij Mesochori. Beide plaatsen zijn eigenlijk de haventjes van een grotere stad. Amoopi hoort bij Menetes en Lefkos bij Mesochori.

Amoopi is wat drukker dan Lefkos. Ik heb alleen ervaring in voor en naseizoen. En in de winter maar dan is elk stand prive.

Voor Lefkos heb je een auto nodig als je meer wilt zien voor Amoopi is het niet echt noodzakelijk. Kan ook brommer of motor. Maar brommer voor Lefkos zou ik niet doen. Ja ik weet nog veel meer maar dan moet je gericht vragen.

• Joke2

Holland International heeft Lefkos wel in het programma.

In Lefkos heb je 2 grote baaien. Toen ik voor het eerst op Karpathos kwam (1994)

was een van de baaien (die waar de golfslag het grootste is), een naaktstrand

(er stonden zelfs officiele FKK bordjes).

• Frederika

Het gaat om de volgende accommodaties, resp. Hotel Sophia in Amoopi en Appartementen Mousses op 1200m van Lefkos, beide aangeboden door Holland International en inclusief auto.

Wie is bekend met deze accommodaties? Bij Zoover.nl staan nog geen beoordelingen.

We gingen er vanuit, dat Karpathos nog niet zo toeristisch zou zijn, dus we schrokken enigszins van de omschreven overvolle strandjes in Amoopi…

Nu gaan we trouwens sowieso nooit in het hoogseizoen, maar altijd in de maand juni…

• jjohn

Hoi Frederika,

Op bijgaande link zijn vaak ook recensies te lezen. In ieder geval staat het hotel in Amoopi vermeld.

Ik ben één keer een dagje in Lefkos aan het strand geweest. Dat was vorig jaar in September. Het was er heel rustig zowel qua mensen als qua geluid, de stranden waren schoon en zeer ruim.

Amoopi is dan inderdaad toch wel heel wat drukker. Wel ligt Amoopi lekker dicht bij Pigadia.

http://www.holidaycheck.de/

Groet,

John

• Mickey

Frederika

een week geleden lag ik nog heerlijk op het Lefkos standje.Wij zaten bij Pigadia, maar hadden de hele week een auto. Lefkos was ons favoriete strandje en je kunt er ook erg gezellig een hapje eten en in de schaduw met een Mythos uitkijken over de baai. Ik heb er meer scandinavers dan nederlanders gehoord (en het was toch al begin juli…) Of er naturistenstrandjes zijn weet ik niet.

Ik heb er een paar leuke foto's van maar je kunt op dit prikbord geen foto's plaatsen. WIl je ze zien, stuur me dan prive even een mail, dan mail ik ze je door.

veel voorpret, Mickey

• herbert

Ik ben vorig jaar gillend weggelopen in Amoopi vanwege de drukte , en dat was in juni ! Dan liever Lefkos al is dat een behoorlijk eindje rijden als je naar Pigadia wilt.

• Ingrid

ben het met je een Herbert.

• Henk

Heh Ingrid, je bent niet verbannen op mijn site hoor. Het zijn maar enkele schreeuwers geweest. Ik heb alles gewist.