weer terug...

• Paul

Verleden jaar was het begin juli nog erg rustig in Karpathos. Volgens mij kun je tot half juli nog spreken van voorseizoen. Dit jaar is het in het voorseizoen, afgaande op de berichten: warm en druk door de vele Nederlanders. Dat is niet helemaal wat ik aantrekkelijk vind. Ik houd meer van een mix en een goede temperatuur zodat je nog lekker aktief kunt zijn.

• Ingrid

de vele Nederlanders op Karpathos dit jaar komt (naar het schijnt) door de Libelle-Sunrise aanbieding.

• Paul

Mogelijk. Ik lees geen Libelle en hoe het met schoolvakanties staat weet ik ook niet. Het valt me op dat de verslagen tot nu toe vooral op Pigadia e.o. zijn georienteerd. Daarbij dan weer nadruk op horeca, auto en hitte. Jan had een leuke wandeltip en viel wat buiten die trend. Ik wacht met smart op ruige wandelverhalen, spectaculaire surfavonturen, info over goede Griekse muziek, ontdekkingen van mooie strandjes,leuke ontmoetingen met Grieken die iets zeggen over Karpathos. Eigenlijk gewoon wat meer info over het kloppende hart van Karpathos.

• herbert

Toch liever Nederlanders dan Duitsers, Engelsen of Scandinaviers !

• Paul

Ik heb niets tegen die nationaliteiten. Die zijn toch niet fout? Tegen Nederlanders heb ik natuurlijk ook niets.

• liponix

Over surfavonturen gesproken: van 20 t/m 27 juni j.l. heeft voor de tweede keer de ISA Speedsurf World Cup in Afiartis plaatsgegrepen. In zijn openingsspeech had burgemeester Ioannides het over de ideale en betrouwbare wind condities etc. Maar toen de wedstrijden van start moesten gaan was er, zelfs in Afiartis, geen zuchtje wind. Wij zijn op zaterdag gaan kijken, maar er was geen hond aanwezig. Wel een Amerikaan, die ons desgevraagd uitlegde dat de wedstrijden voor onbepaalde tijd waren afgelast en dat men hoopte dat de maandag daarop de wind nog zou opsteken. Ook dat viel vies tegen, maar uiteindelijk zijn er toch nog wat planken het water opgegaan. Weinig avontuur dus helaas.

• herbert

Nee ik ook natuurlijk niet Paul, maar Duitsers zijn vaak hautain en horkerig. Engelsen stomdronken en vervelend ( meegemaakt op Corfu) en Scandinaviers zeggen geen boe of bah. ( ook diverse malen meegemaakt op Karpathos) Dan krijg je toch helaas een vooroordeel !

• Ingrid

Pigadia is het kloppend hart, Paul. Vandaag weinig verhalen over wandelroutes en surfcapriolen :)

• Ingrid

Engelsen niet alleen luidruchtig dronken op Corfu, ook op Rhodos, Zakynthos en elk ander eiland waar ze hun vakantie ‘vieren’.

• Paul

Hoe is het mogelijk na al die verhalen over veel wind. Of eigenlijk typisch Grieks. Alles loopt altijd weer net even anders dan je verwacht. Bedankt voor de info.