Burgemeester vs InKarpathos.com

• Paul

De burgemeester van Karpathos heeft de beheerders van de site InKarpathos.com, George Felix en zijn vrouw, voor de rechter gedaagd en eist een schadevergoeding van 1.000.000 euro wegens het plaatsen van beledigende Madinadas en afbeeldingen. Madinadas is traditionele poezie van Karpathos die gezongen wordt en waarin commentaar wordt gegeven op tal van onderwerpen die van belang zijn in het leven zoals dood, poltiek, huwelijk e.d. George Felix reageert op de aktie van de burgemeester. Zijn reactie geeft een interessant kijkje in de Kapritiotische politieke keuken zoals het (niet) regelen van een afvalstort en het maken van onduidelijke reisjes (snoepreisjes?) van de burgemeester naar Athene. Ik weet niet of dit bericht al enige tijd op de site van George Felix staat, maar het is in ieder geval interessant.

• Gonnie

Ik kijk elke dag wel even op de site van inKarpathos.com. Er staan steeds foto's van allerlei evenementen zodat je ook het leven in de winter op Karpathos een beetje kan volgen. En ze stellen inderdaad regelmatig misstanden aan de kaak,zoals het vuil op straat, wegen die gemaakt worden of al weer stuk zijn, mooie plantenhangers waar niets in zit etc. Helaas kan ik de griekse berichten niet zo volgen, maar ik had wel begrepen dat dit alweer aan de orde was, want die berichten verschijnen meestal in het Engels.Ook bij de verkiezingen was er veel commotie. Bestuurlijk gaat het op Karpathos geloof ik niet zo lekker.

• liponix

De controverse tussen George Felix en de burgemeester dateert al van de periode voor de burgemeestersverkiezingen. Felix was pro de oppositie. Af en toe was het gewoon genant om te zien hoe de ene partij de andere voor bedorven zeedieren uitmaakte, maar voor ons buitenstaanders wel amusant om te lezen. Ook nu nog, wanneer Felix verslag doet van gemeenteraadsvergaderingen of, zoals een paar weken terug, over de herdenking van de omgekomen piloot, druipt het chagrijn ervan af. Haat en nijd alom dus.

• Ingrid

Volgens mij is dat normaal in de politiek. ;)

lokale/ nationale / internationale politiek kan mij niet boeien niet en ken ik noch de burgermeester van Karpathos noch George Felix persoonlijk. Kan er dus niets zinnigs over zeggen. Mijn inbreng in deze draad zal dus nihil zijn.

• Paul

Is die rechtszaak iets nieuws of speelt dat ook al langere tijd?

• liponix

Felix heeft er in november j.l. al melding van gemaakt.

• herbert

Vote for Herbie for mayor of Karpathos !!

• Ingrid

:):):):):):):)

• Paul

Vote for Herbie for peace, love and happiness.

• Gonnie

Gelukkig heb ik de stemgerechtigde leeftijd al ruimschoots behaald dus Herbie…..wanneer zijn de verkiezingen, heb je al promotie-materiaal, moet ik de barricaden op? Natuurlijk met als een doel, Herbie for mayor.!!!!!!! Mijn stem heb je alvast!!