Olijfolie export (deel II)

• Gonnie

Kijk en daar zit dus het probleem!! Die mensen worden ingezet voor een andere maatschappij maar weten niets van de daar geldende regeltjes en dus doen ze het maar op de hun aloude en vertrouwde manier, met misschien hier en daar een aanvulling van Olympic Airways. Dus als er iets veranderd moet worden moeten die maatschappijen rond de tafel en dat zal het zomerseizoen nog wel uit duren!!

• liponix

Ik heb toch zo'n donkerbruin vermoeden, Gonnie, dat ze op instructie van de luchtvaartmaatschappijen handelen.

• Paul

Waarom denk je dat. Ik vind het typisch dat dergelijke beperkingen aleen in Karpathos (of misschien Griekenland) gelden.

• Chan

Jongens…jongens..jongens…… in Griekenland wordt de afhandeling gedaan door ter plaatse ingehuurde agenten. Die handelen de vluchten af voor veel (westerse ) maatschappijen. Mogelijk heeft een andere maatschappij het verboden en is dat even niet duidelijk geweest. Het gaat er wel wat vaker wat rommelig aan toe. Bovendien zijn de afhandelaars de laatste tijd overladen met nieuwe regels…

• Bob en Monica

Het is Olympic Airways die roet in de olijfolie en ook in andere vloeistoffen gooit. Hun personeel doet de bagageafhandeling, dus ZIJ krijgen de claims van b.v. veroliede, verouzode kleding, olie/ouzo op andere koffers, ook al vlieg je met Transavia. Volgens iemand van de afd. vracht mag je geen vloeistoffen in je koffer hebben. Je kunt de olie wel apart als vracht inchecken.

En olijfolie in blik? Dat wist hij niet. Dat moest ik maar bij Ol. Airways in Athene informeren. Dahag, stuur wel een mail.

Dat toch nog flessen drank Ned. halen, komt natuurlijk ook door willekeur van het personeel. Chan schreef:

>

> Jongens…jongens..jongens…… in Griekenland wordt de

> afhandeling gedaan door ter plaatse ingehuurde agenten. Die

> handelen de vluchten af voor veel (westerse ) maatschappijen.

> Mogelijk heeft een andere maatschappij het verboden en is dat

> even niet duidelijk geweest. Het gaat er wel wat vaker wat

> rommelig aan toe. Bovendien zijn de afhandelaars de laatste

> tijd overladen met nieuwe regels…

• Chan

Om je de waarheid te zeggen heb ik alles op de bagage band gegooid, uitlaten, schokbrekers, keramische kookplaten (Niet doen, zitten keramische ringen in die aan puin gaan) maar zal niet gauw vloeistoffen in mijn koffer doen.

• Paul

Ik ook niet en als ik het wel doe dan altijd goed ingepakt. Er zit zit toch niemand te wachten op een gebroken fles? Ik zie niet in waarom Griekenlandgangers anders handelen dan Italie -, Spanje- , Frankrijk- of Turkije gangers. In al die andere landen no-problem.

• Chan

Omdat men meestal maar wat doet in Griekenland Paul. Over het algemeen begint het er meestal al mee dat men wel Engels kan spreken maar vaak niet kan lezen of schrijven……

Dit geld b.v. vaak ook voor douane bepalingan.

ik denk dat het andere alfabet hier ook een rol in speelt. Men weet vaak gewoon niet hoe het zit.

• eagle

Denk inderdaad dat het een broodje aap verhaal is. Ben begin mei op Karpathos geweest en heb niets gemerkt van extra controle op olijfolie of wat voor vloeistoffen dan ook in de ruimbagage. Sterker nog in mijn handbagage zat een 1,5 literfles water die er niet uitgehaald is, kreeg alleen het verzoek om de fles leeg te drinken voor ik het vliegtuig in ging.

• Chaniotis

Misschien was die fles olie wel niet goed verpakt of lek……….

Maar voordat er nu nog verdere ophef ontstaat geef ik de zelfde tip als op het Kreta Pb:

Veel mensen weten niet dat- als je binnen de toegestane kilo's blijft- (Wat overigens zelden op de terugweg gecontroleerd wordt.) je gewoon ook een kartonnen doosje mag meenemen. Dat lever je apart in en er worden op verzoek zelfs stikkers' fragile 'opgeplakt. Gewoon met wat kranten om de flessen heen. Gaat er dan iets lekken dan zit tenminste je hele koffer niet onder.