Olijfolie export (deel II)

• liponix

Ik ontving een mailtje van Transavia met de volgende inhoud:

“”Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het is toegestaan olijfolie als ruimbagage mee te nemen.

De beperkingen voor vloeistoffen betreffen alleen de handbagage.

Wij hopen dat wij u met dit antwoord van dienst zijn geweest. Mocht u echter nog

vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met het transavia.com call center, telefoonnummer: 0900 0737

Met vriendelijke groet,

Lida Bruining

transavia.com

www.transavia.com“”

Nou breekt mij de klomp. Paul, heb jij ook al antwoord?

• liponix

Ik heb inmiddels even met het Transavia Call Center gebeld. Daar houdt men vol dat olijfolie weliswaar niet als handbagage, maar zeer beslist wel als ruimbagage mee mag. Mijn mededeling dat wel degelijk op Karpathos olijfolie uit de ruimbagage moest worden verwijderd en niet mee mocht werd blijkbaar als een broodje aap verhaal beschouwd. Nu is ook mijn andere klomp nog gebroken.

• Ingrid

heb je nog een reserve stel Liponix?

• joke1

kijk je wel uit dat niet alleen je klompen breken

als je verpakking gaat breken is het leed niet te overzien

is het niet zo dat olijfolie DAAR beter smaakt als thuis

dat is tenminste met veel dingen, de sfeer doet een hoop

dat is mijn mening, net als met drankjes

nou ja drankjes? die smaken mij overal

• liponix

Ik had ooit een puik stel bordeelsluipers, maar die zijn door Lily in beslag genomen!

• Paul

Ik heb nog geen antwoord maar inhoudelijk is het natuurlijk correct. Het verbieden van olijfolie in bagage voor het ruim is een idioot idee. Het is geen salpeterzuur. Consequent toegepast zouden tal van producten niet meer meegnomen kunnen worden binnen Europa.

• liponix

Op Karpathos.nl wordt gesteld dat Olympic de boosdoener is. Kan wel wezen, maar je hebt een ticket van / vervoersovereenkomst met Transavia, Martinair etc. Als er dus wat te klagen valt kan je nergens anders terecht dan bij je contractuele wederpartij (Transavia, Martinair etc.) en niet bij de door hen ingehuurde bagageafhandelaar.

• herbert

Neem een ouzo Lipo !!

• Paul

Ja dat is zo.Transavia blijft uiteindelijk verantwoordelijk. Ik blijf verder met het punt zitten dat de bagageafhandeling van Olympic niet verder strekt dan het vervoer van bagage van de vertekhal van Karpathos naar het vliegtuig. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit tot echte problemen leidt. Wie checkt trouwens de bagage?

• liponix

Olympic Ground Service. Maar als verlengstuk van de luchtvaartmaatschappij.