eerste vlucht

• Paul

Zouden er prikborders bijzitten?

• herbert

Ja Paul, Bob en Monica uit Den Haag. die gaan ieder jaar met de eerste vlucht voor 4 weken. En ook de laatste 4 weken, ze doen het licht uit !

• Ingrid

en het licht aan :)

• Paul

Tsja het lijkt of Herbert denkt dat ze alleen maar het licht uitdoen. Zou z'n lijntje daar wat mee te maken hebben vraag je je dan af (geintje).

• herbert

Ik zou toch niet graag het licht aan of uit doen. Ik vind april veel te vroeg om te gaan en oktober te laat. in april kan het nog behoorlijk fris zijn en de zee is veel te koud om in te zwemmen. brrrrrrrrrr !! bovendien zijn de meeste tentjes nog gesloten, nou ik zou me kapot vervelen dan. En in oktober is de kans op regen erg groot, nee geef mij het voor of na -seizoen maar.

• Paul

Beste Herbie,

Ik heb geen ervaring - althans op Katpathos - met het “licht uitdoen”, wel met het “licht aandoen”. Dat is leuk voor een keer. Geef mij ook maar het voor- en naseizoen.

• liponix

De eerste vlucht van 5 uur is gecanceld. Transavia had een verlengde Boeing 737 ingezet, maar toen iedereen en alles aan boord was kwam men er achter dat dit toestel niet op Karpathos zou mogen landen. Het zit zo dat de maximale grootte van een vliegtuig afhankelijk is van de brandweercapaciteit op de luchthaven van bestemming. De brandweerbezetting op Karpathos was (of is) onvoldoende om een verlengde 737 toe te laten. Beetje stom natuurlijk dat men daar niet eerder achter gekomen is. Kortom, iedereen weer uitstappen en Transavia op zoek naar een kleiner toestel, dat dan uiteindelijk pas om tien over een vertrokken is, zodat de vakantiegangers met een halve dag vertraging op Karpathos zijn aangekomen. Hopelijk maken ze die fout niet nog eens.

• liponix

Het toestel is aan het eind van de middag weer bijna leeg naar Schiphol vertrokken met maar 4 passagiers aan boord: Ella (v/h Land & Sea) met haar zoontje, de zoon van Mimis en Conny, en een aangetrouwd familielid van mij. Was blijkbaar wel lekker relaxed en met 1 stewardess per persoon heb je natuurlijk over de bediening nix te klagen.

• Ingrid

ha… ik moest nog aan je denken. lang niets gehoord. dacht even dat je ook naar K. was vertrokken.

verklaard ook het waarom van dat andere vluchtnummer :) pfff… ze hebben het licht blijkbaar niet uitgevonden bij Transavia ;)

Welke zoon van Mimis en Conny. Ze hebben er (minstens) 2. Ik weet dat de oudste hier in NL studeert (in Delft)

Lijkt mij inderdaad wel relaxt om met z'n 4n in een toestel voor 160 pass te zitten.

Heeft de vlucht heen wel vol gezeten dan?

• Paul

Dat betekent dus - anders dan Rutger e.a. dachten - dat er toch maar 1 vlucht naar Karpathos is vertrokken op die eerste dag. Het blijft lachen.