Krima

• liponix

Ik vernam gisteren dat dankzij de voortdurende protesten en het gelobby van de restaurateurs uit Arkasa, Finiki en Lefkos, aan Under The Trees geen nieuwe vergunning is gegeven voor een restaurant. Blijkbaar voldoet de keuken nog steeds niet aan de vereisten. Hij kan alleen vergunning krijgen om drankjes te verkopen, maar eten is er niet meer bij.

Kosta gaat dan ook dit jaar helaas niet open. Ik hoorde dat hij nog een ander stuk land op het eiland in bezit heeft (ik weet niet precies waar) en dat hij overweegt daar te gaan bouwen om op termijn weer een restaurant te openen. Maar ja, of dat ook zo'n idyllisch plekje wordt??? En bovendien is dat, als dat doorgaat, dit jaar natuurlijk niet klaar.

Dus: van 't jaar geen Under The Trees. Krima, krima.

• Paul

Wat is het probleem met die keuken op de huidige locatie. Is het niet wat omslachtig om elders een totaal nieuw restaurant te bouwen waar natuurlijk ook weer eisen aan de keuken worden gesteld?

• liponix

De huidige keuken is blijkbaar te klein. Je zou zeggen dat dat eenvoudig op te lossen is d.m.v. een uitbouw of zo, maar het zou waarschijnlijk neerkomen op totale sloop en herbouw. En of hij daar dan weer vergunning voor krijgt zou ik niet weten, waarschijnlijk zullen zijn “collega's” er alles aan doen om hem daar weg te krijgen.

• Paul

Uitwijken heeeft geen zin denk ik omdat de ondernemers op Karpathos eerder er op uit zijn erlkaar pootje te haken dan elkaar te helpen. Dat geldt dus ook voor andere leuke plekken. Gewoon doorzette dus.

• liponix

Ga het hem maar vertellen. Maar zo eenvoudig zal het wel niet zijn.

• Paul

ik heb dit soort kreten al vaker gehoord en meestal zijn de ondernemers blijven zitten waar ze zitten omdat het elders niet beter is. Ik heb geen belang hier verder bij dus het zal me worst zijn of hij blijft of niet.

• herbert

Nou, mij kan het wel een worst schelen Paul want “under the trees ” is een van de mooiste plekjes van het eiland en je kon er supergoedkoop en heerlijk eten en de bediening van vooral Veronica was geweldig. Dat ze hoge eisen stellen aan de keuken vind ik terecht maar het zou doodzonde zijn als het nooit meer zou opengaan, ik had me er nu al op verheugd om daar in september heerlijk te gaan smikkelen. Jij bent er kennelijk nog nooit geweest zo te horen. jammer !

• Ingrid

he… net nu ik voornemens had om Under the Trees ook eens te vinden en niet er alleen maar voorbij te rijden, gaat dit feessie niet door!

Arxontiko was ook al foetsie vorig jaar, zit nu een Chinees (!). Net als Aegeio (al heb ik daar nooit gegeten.)

Gonnie meldde al eerder dat Mike's ook verkocht was…

We zullen op zoek moeten naar andere ‘vaste stekkies’.

Êáëü ÐÜó÷á ðáéäéÜ

• Henk

Ik had begrepen dat o.a. ook het toilet niet aan de huidige eisen voldoet. Alles liep via een pijp zo de zee in. En daar hebben jullie dan in gezwommen. Er moest ook een zuiveringsinstallatie komen dus of dat voor ze te betalen is?

Geen probleem als ze zouden verkassen. Het uitzicht is leuk maar niet het belangrijkst, als het eten maar goed is.

Zie Crete and Karpathos. Ligt langs de drukke hoofdweg maar iedereen komt toch voor het goede eten en de bediening door de eigenaar Dimitri.

En zo valt er ieder jaar toch weer op een culinaire ontdekkingsreis te gaan.

• Aad

Voorwaar een nobele taak!