Vliegclub Karpathos???

• Nikoz

Wie is er bekend met het feit of er een vliegclub of iets dergelijks is gevestigd op het vliegveld van Karpathos? Wil erg graag de mogelijkheid onderzoeken of ik daar van de zomer een vliegtuig kan huren. Iets kleiners dan een Boeing 737 (vlieg ik al elke week), bijvoorbeeld een Cessna/Piper of vergelijkbaar 4-persoons éénmotorig vliegtuig. Het idee is om 's ochtends naar Kassos te vliegen en einde van de dag weer terug.

Ben benieuwd naar jullie reacties,

Gegroet,

Niko

• Ingrid

Hee… leuk plan… heb je nog ruimte in je kist?

ben er vanaf 10/8 voor 2 weken …

• jan

ik weet alleen dat je op karpathos kan laagvliegen na 2 liter ouzo. ik heb dat 2 jaar terug geprobeerd en dat aat echt geweldig.

• Ingrid

dat je dat nog weet na 2 liter ouzo….

volgens mij ben je na 2 liter ouzo niet meer in staat je wat dan ook te herinneren. hooguit je eigen begrafenis.

• Paul

Als er een vliegclub is op Karpathos dan moet je daar achter kunnen komen via deze site van het vliegveld Karpathos: http://www.hcaa-eleng.gr/karpdat.htm

Sterkte.

• Aad

Ik heb als piloot (ppl) zelf al eens aan een onderzoek hiernaar nul op rekest gekregen.

Nu valt het in Griekenland al sowieso niet mee om een kist te huren, Zelfs op haar grote zuster Kreta bestaat een dergelijke mogelijkheid niet.

• rutger

ik ben er dan ook heb een klein beetje piloten ervaring, maar mam kan beter grieks lijkt me beter dan een klein beetje pilootkunde

• Nikoz

Heb al eens een aantal malen vanaf Marathon Aiport gevlogen in een Socata TB-9. Dit was bij de toenmalige Aerolechis Pireos, één of andere vliegclub. Wat ik vergeten was erbij te vermelden is dat particuliere huur natuurlijk ook zou kunnen en niet via een vliegclub/school alleen. Vliegveld van Karpathos is al gemaild of er particuliere huur mogelijk is. Even response afwachten…

Overigens kan er op Kreta en Santorini gehuurd worden, heb ooit zelf ferry vluchten uitgevoerd daar tussen Kreta en Santorini. Er mooie ervaring op 1500 feet over azuurblauwe zee met de dolfijntjes met je meezwemmende…

Wel wat anders als m'n dagelijkse kantoor beslommeringen :-)

Geia!

• Nikoz

Heb zeker ruimte, maarruh….leid je me niet teveel af van het vliegen?

Zit wel in dezelfde periode op Karpathos, jemig wat toevallig…

Indien er wat te vliegen valt, is een copilote een optie :-)

• Ingrid

Zolang jij op de instrumenten en op je stuurknuppel let zal het wel goed gaan, denk ik. Co-pilote… Alpha Papa Tango naar de verkeerstoren haha