Je dronk toch niet Ingrid ???
1 flesje Retsina, schaaltje Kalamata olijven (die ‘verse’ die ik uit Karpathos had meegenomen zijn nu op ), 1 schaal zelfgemaakte Tzaztiki mét stokbrood, en goed gezelschap en ik heb het prima naar mijn zin.
Dido: probeer die Malamatina eens. Die is niet zo ‘harsig’. Wel wat moeilijker te krijgen hier. In elk geval verkrijgbaar hier in Utrecht bij de Griekse winkel op de Amsterdamsestraatweg (en bij m'n ‘stamrestaurant’ in Bilthoven)
Ik herinner me van vele jaren terug dat het me geen moeite kostte om binnen een paar uur en met het juiste gezelschap een Grieks tafeltje vol met lege flesjes Retsina te produceren. In Holland is me dat nooit gelukt.Met het “juiste” gezelschap kon ik ik niet snel genoeg overschakelen op op een goede Franse of Italiaanse wijn.
Ja dat klopt Gonnie, ik heb vaak diverse drankjes meegenomen uit landen en thuis zijn ze niet te drinken terwijl je ze in het land zelve heerlijk vind. Vreemd eigenlijk. zou dat met de omgeving te maken hebben ?
Retsina vind ik ook veel te harsig, als wijnliefhebber drink ik toch liever een goeie Australische, Zuid-Afrikaanse of Italiaanse wijn, hoezeer ik ook van Griekenland hou.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?