Ingrid

• herbert

Je dronk toch niet Ingrid ???

• Ingrid

ik drink wel… water, vruchtensappen, verdwaalde ouzo, zwervend wijntje.

maar ik krijg ook wel es bezoek, voor dan is het wel prettig om een flesje in huis te hebben. (die Retsina drink ik wel zelf, al niet de hele fles in 1 avond!)

• herbert

Jasses, retsina………bah !! vies !

• dido

Afgelopen zomer toch weer Retsina (Kourtaki) gedronken. Geef toe, het lukt alleen maar daar, hier is het niet te kachelen. Maar hier hebben we Chateau Margaux.

Dido

• Ingrid

1 flesje Retsina, schaaltje Kalamata olijven (die ‘verse’ die ik uit Karpathos had meegenomen zijn nu op :( ), 1 schaal zelfgemaakte Tzaztiki mét stokbrood, en goed gezelschap en ik heb het prima naar mijn zin.

Dido: probeer die Malamatina eens. Die is niet zo ‘harsig’. Wel wat moeilijker te krijgen hier. In elk geval verkrijgbaar hier in Utrecht bij de Griekse winkel op de Amsterdamsestraatweg (en bij m'n ‘stamrestaurant’ in Bilthoven)

• Paul

Ik herinner me van vele jaren terug dat het me geen moeite kostte om binnen een paar uur en met het juiste gezelschap een Grieks tafeltje vol met lege flesjes Retsina te produceren. In Holland is me dat nooit gelukt.Met het “juiste” gezelschap kon ik ik niet snel genoeg overschakelen op op een goede Franse of Italiaanse wijn.

• Gonnie

Ach, 't is bekend, de drankjes die je in het buitenland zo goed smaken en waarvan je flessen vol mee terug neemt, smaken hier nooit hetzelfde!! Dus daar doe ik niet meer aan mee. Lekker op Karpathos genieten van al die overheerlijke drankjes en thuis maar weer gewoon…..

• herbert

Ja dat klopt Gonnie, ik heb vaak diverse drankjes meegenomen uit landen en thuis zijn ze niet te drinken terwijl je ze in het land zelve heerlijk vind. Vreemd eigenlijk. zou dat met de omgeving te maken hebben ?

Retsina vind ik ook veel te harsig, als wijnliefhebber drink ik toch liever een goeie Australische, Zuid-Afrikaanse of Italiaanse wijn, hoezeer ik ook van Griekenland hou.

• Ingrid

Retsina heb ik ‘leren’ drinken. Net als dat ik olijven en feta heb ‘leren’ eten.

Vond allen in het begin echt niet lekker.

• Paul

Grote meid