KERSTVAKANTIE !!!

• Paul

De strandjes doen zeker niet onder voor het hoofdstrand bij Pigadia. Bovendien heb je er behalve gewone strandjes ook strandjes met lavagesteente. Die zijn zwart. Santorini is super kwa cultuur, geschiedenis en natuur. Je moet zeker een keer met de ezel van het stadje Santorini naar beneden gaan en een zeiltour maken naar de vulkaankern. Dat is een overgetelijke ervaring. Zelf ben ik na zo'n tour in de haven bijven hangen en 's avonds kompleet lavelooos met een ezel naar boven gegaan. Ik weet nog streeds niet hoe ik dat heb overleefd. De gezelligheid en het ruige van Karpathos zul je wel missen op Santorini.

• Paul

Ja ook Naxos is mooi.

• herbert

Ik vond die “zwarte”stranden niet echt geweldig zeker vergeleken met de stranden op Karpathos maar de cultuur is inderdaad super op Santorini dat is weer iets wat ik op Karpathos mis!

PS, was de ezel ook laveloos Paul ??

• Ingrid

Paul was die ezel?

enne jongens, volgende zomer ander eiland om de zomer erna met smart terug te keren naar Karpathos. Toch?

• Gonnie

Twwe jaar geleden heb ik een combinatie reis gemaakt en Kos ,Rhodos en Karpathos aangedaan. Voordeel is dat je toch nog naar Karpathos gaat en ook nog wat anders ziet . Op Kos kan je bijv. fietsen. Rhodos heeft een prachtige oude binnenstad. Nou ja , de rest kun je zelf wel opzoeken. Olympia tours had dit programma en ik moet zeggen dat alles keurig geregeld was. Taxi's bij de haven of vliegveld,boottocht etc. Lijkt me ook leuk voor je jongens, je maakt in zo'n vakantie werkelijk alles mee!! Olympia had trouwens wel meer combi-reizen in het programma.Weet niet of ze datr nog steeds hebben.

• Ingrid

Jaja, allemaal leuk, maar…. zowel Rhodos als Kos hebben we wel gezien en van bootjes (groot en klein) houd ik niet en als ik het even kan mijden doe ik dat dus ook.

Heb wat op het oog in zuidelijk Kreta, dat is nog niet door Engelsen overspoeld, en Santorini, dat is al jaren een wens van mij)

• Paul

Ha ha, die Ingrid heeft nog humor ook!!!Het was een hele groep ezels die gewacht heeft. Mijn vrouw en ik konden het goed vinden met de kapitein van de zeilboot en hij had dat geregeld. Ook dat is het Griekenland waar ik van houd. Tegen de tijd dat we weggingen uit de haven was het rond middernacht. Ik kan me alleen nog herinneren dat we bovenkwamen. 's Ochtends om 07.00 uur realiseerde ik me dat we - zoals gepland - in een snelle boot zaten op weg naar Paros. Alles is op de automatische piloot toen gegaan.

• herbert

Ja, met Ingrid kan je lachen hoor !!!

• Paul

Er zijn ook gewone strandjes toch? Of die ezel lavelooos was weet ik niet maar hij/zij heeft zijn taak goed volbracht anders was ik wel ergens kassiewijlen gevonden.

• Paul

Ik begon me al zorgen te maken na die verhalen over die Griekse adonissen.