zwarte piet

• Ingrid

Ik vraag het aan jou, herbert!

• herbert

Wat wil je weten dan ??

• Ingrid

Auteur: herbert (—.cable.wanadoo.nl)

Datum: 08-12-2006 16:15

Nee Henk, ze heeft mij uitgekozen………..en terecht !!!!

• herbert

Gaat over Kitty, Henk kent haar wel ! maar ik mag meerdere vrouwen hebben hoor Ingrid, ik doe aan veelwijverij !

• Ingrid

had je mij nooit verteld, herbie!

ik doe alleen niet aan veelmannerij :) vind 1tje meer dan genoeg.

• Paul

Hi,

Back van de USA. Het was een heerlijke vakantie. We hebben familie en vrienden bezocht. Dat was een “warm bad”. Het is dus geen Spanje geworden Herbie.

• herbert

Waar ben je precies geweest Paul ?? ik ga waarschijnlijk ook naar California volgend jaar. ( als ik tenminste het geld bij elkaar krijg). word dus voor het eerst in 8 jaar geen Karpathos !

• Ingrid

Welkom thuis paul,

Hoe was het in Miami?

Een vriend van mij komt morgen weer thuis van een weekje Miami

• Paul

Hi Ingrid en Herbie,

Ik was biji familie en vrienden in Merritt Island (Forida). Dat is bij Cape Canaveral. Ongeveer te hoogte van Orlando en dus een paar honderd kilometer zuidelijker dan Miami. Merritt Island is een delta en lijkt veel op Nederland. Het is net zo plat en en er is veel water. Net als bij ons hebben ze problemen met de stijgende zeespiegel.Verschillend is de ruimte. Die is enorm en dat geeft een bevrijdend gevoel. De fauna en flora verschillen ook. Het is een kick om wakker te worden en als je naar buiten kijkt om dolfijnen en pelikanen te zien tegen een horizon met palmbomen. De mensen die ik heb ontmoet zijn open en warm. Ze beantwoorden niet aan het standaard beeld wat wij hebbben van van de Amerikaan. Het is eerste wat ze vaak tegen je vertellen is wat voor een zak Busch is. Ze schamen zich en voelen daadwekelijkde prijs van die idiote oorlog in Irak. Ik ken weinig Nederlanders die zo kritisch over Balkenende zijn als ze een buitenlander ontmoeten of over Srebeniza. California zal anders zijn. Meer glamour en mooier landschap. Ik wil daar ook ooit nog een naar toe.

• herbert

Dat moet je zeker eens doen Paul, ik ben in 1992 in California geweest en het is daar schitterend. Ondanks dat ik net zoals veel mensen een vooroordeel had tegen Amerika is het 100% meegevallen. De mensen zijn daar uitermate vriendelijk en de natuur is prachtig. Een grote Amerikaan huren ( dat kost geen drol en de benzine ook niet) en scheuren over de highways. Vooral de kustweg van LA naar SanDiego is adembenemend. En dan zeker naar San Francisco, een geweldige stad ( Europees getint) waar m'n hart als “ouwe hippie ”open ging.

Onze Tho draait zich nu om in z'n winterslaap want hij haat Amerika, maar ga er eerst eens kijken voordat je een oordeel hebt.

Je hoeft het niet eens te zijn met de politiek om een land mooi te vinden, toch ??