Griekse muziek

• Paul

Waarom houden zoveel prikborders van Griekse muziek vraag ik me af. Kun je niet een Griekenland fan zijn zonder van die muziek te houden en lijkt het niet allemaal erg veel opelkaar.

• Ingrid

Paul, het lijkt net zoveel op elkaar als dat Frans Bauer en de Golden Earring op elkaar lijken

Gooi je vraag eens op het prikbord van Griekse Muziek startpagina

(http://grieksemuziek.startpagina.nl) Ik weet zeker dat er daar een paar zitten die je haarfijn het verschil tussen de verschillende muziekstromen en -stijlen kunnen uitleggen.

Ik ben niet geschikt, want ik vind muziek al gauw leuk, zolang ik mijzelf nog maar kan horen denken (dus voor mijn kleine en tere oortjes liever geen hiphop, hardrock, techno, hardcore, jazz, opera/operette)

• tho

wees gerust paul..ik vind griekse muziek ook niet alles…het lijkt verrekte veel op turkse muziek….en dat vind ik wel zo'n gejengel

• Gonnie

Bij mij is de liefde voor griekse muziek vooral verbonden aan vele goede herinneringen. Het begon op Rhodos begin 70 er jaren. Op vakantie daar veel in barretjes en andere gelegenheden geweest waar bijna overal toen nog live music werd gespeeld. Die lui gingen in de wintermaanden naar landen als Zweden ,Noorwegen, Engeland en naar ons land om te spelen in restaurants etc. Dus als ze hier kwamen gingen we natuurlijk weer met z'n allen er naar toe. Zo ook met de concerten van Dalaras, Glykeria etc. Daarbij komt nog dat je op de Griekse muziek heel veel dansen kunt doen en dat vind ik persoonlijk een heerlijke uitlaatklep. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat er op Karpathos niet zo veel van dat soort gelegenheden zijn. Mijn dochter draait heel veel moderne griekse muziek(Despina Vandi,Helena Paparizou)Dat heeft nog steeds dat bepaalde griekse ritme, andere maatvoering als bij ons en zeer dansbaar. En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan wordt dit bericht te lang waarschijnlijk.

• Ingrid

Gon, Tho en Paul zijn gewoon muziekbarbaren! Die weten het verschil niet tussen Griekse, Turkse en Arabische muziek.

Ze liggen alle 3 heel dicht bij elkaar.

Trouwens, ik zie dat het Herbert gelukt is om zijn foto aan te passen (met dank aan mijn uitgebreide handleiding).

• Herbert

Je hoeft natuurlijk ook niet van Griekse muziek te houden als je vaak in Griekenland komt. Ik hou zelf ook van heel veel andere soorten muziek maar bij Alexiou zat ik met kippenvel op m'n armen ZO mooi was het. Dit was dus absoluut geen Grieks gejengel !! Maar ik ben ook wel eens bij een concert in Volada geweest van een beroemde Griekse “lira” speler, nou dat had ik na een half uurtje wel bekeken dat was inderdaad gejengel en was constant hetzelfde ! daar werd je niet vrolijk van !

Het is net als met eten….. een kwestie van smaak !

PS, waar blijft de foto van Tho ???

• Paul

Ik wil het juist horen van de prikborders waar de kneep in zit. Wat maakt die muziek nou zo speciaal dat je daar op kikt. Wat voegt het toe aan Bauer, Bach of Golden Earring. Ik vind overigens ook dat de muziek erg op Turkse muziek lijkt.

• Ingrid

Tho bestaat gewoonweg niet.

Is een ‘verzinsel’ van iemand die we waarschijnlijk onder een andere naam kennen

• Ingrid

Volgens mij is dat hetzelfde vergelijk waarom iemand van klassiek houdt, of van Smartlappen, Rock, Techno. enz.

Al deze stijlen klinken in mijn oren ook allemaal hetzelfde.

zoals in het interview in het Griekenland magazine met Aleksiou door haar is gezegd:

“als je eenmaal naar Griekse muziek luistert, word je er steeds meer door betoverd. je kunt uiteindelijk niet meer zonder”.

voor mij in elk geval een waar woord.

• Herbert

Het is maar goed dat niet iedereen van dezelfde muziek houdt anders zou het wel een saaie wereld zijn !

En Bauer ????………. heb je een emmertje voor me ???