Het prikbord van Rhodos is levendiger, maar Rhodos is ook ‘levendiger’.
Daar word je bijna aan je mouw de restaurants ingesleurd om alsjeblieft te komen eten. Dat is iets wat je op Karpathos NIET tegen zal komen. Soms word je wel aangesproken, maar ze laten JOU de keus of je wel of niet bij hen komt eten.
Kijk ook eens op de sites die genoemd worden over Karpathos, bijv. Karpathos.nl of lees vakantieverhalen van mensen die reeds een of meerdere malen op Karpathos zijn geweest.
Ik ging vorig jaar voor het eerst en toen ik hoorde dat het eiland een ‘virus’ bevatte en als je daarmee in aanraking was geweest, dat je dan weer terug zou komen, moest ik een beetje lachen. Voordat ik terug naar huis moest, had ik al besloten het volgende jaar terug te komen. En dus ben ik dit jaar weer geweest, mèt het voornemen voor vertrek om volgend jaar ergens anders heen te gaan. Echter gedurende mijn twee weken daar kreeg alweer vlinders in m'n buik en begon ik alweer te twijfelen of ik volgende zomer echt wel ergens anders naar toe wilde… Misschien dan toch nog 1 keertje Karpathos????
En verder: tis vakantie, laat je verrassen door het eiland en zijn de bewoners. Leef bij de dag en bedenk smorgens wat je die dag en/of avond wil doen.
De Karpathianen zijn opener en vriendelijker dan menig andere inwoner van een willekeurig Grieks eiland. onbeleefd ervaren.
Voor de rest sluit ik mij bij Mary en de rest aan.