waarom karpathos?

• odette

Aangezien we al diverse Griekse eilanden hebben bezocht (Kos, Kreta, Rhodos, Chios en Samos) overwegen we volgend voorjaar of Karpathos of Corfu te bezoeken.

Wie geeft mij de doorslaggevende redenen om absoluut voor Karpathos te kiezen??????

Ben erg benieuwd naar jullie reakties.

Groetjes,

odette

• Ingrid

wil je toerisme of minder toerisme?

Corfu is mooi en groen en heeft haar charmes.

Karpathos is wat ruiger, wat minder ‘gecultiveerd’.

Ik verkies Karpathos boven Corfu. Terwijl ik op beiden eilanden ‘pas’ 2x ben geweest. Het feit dat je kilometers niemand tegen kan komen onderweg, de vele niet volgepropte strandjes, de vriendelijke(r) bevolking.

maar er zullen ongetwijfeld nog meer reacties volgen.

• jan

Dat weet ik ook niet, maar ik kan je alleen maar waarschuwen kom niet te dicht in de beurt van de magneet die Karpathos heet, want eenmaal in zijn magnetisch veld en je komt er niet meer uit.Ik spreek namelijk uit ervaring, want het veld is weer actiever geworden en daarom moet ik a.s. donderdag er weer terug naar toe voor 22 dagen.Wat ik overigens niet als een straf beschouw.

• tho

info jan vroegen ze om!!

uit jou verhaaltje haal je verder niks dan dat je vind dat het een magneet is.

alleen dat je r een paar x of meer bent geweest.

• odette

Jongens … zo kom ik niet verder.

Vertel me wat er zo mooi is aan Karpathos. Wat zijn de mooie plekjes, de gezellige plaatsjes en speciale tentjes.

Dus nogmaals: Waarom Karpathos???????????????

• Ingrid

Mooie plekjes ontdek je zelf, Odette.

Wat de een mooi vindt, vindt de andere misschien wel een vuilnisbelt (as a matter of speaking.)

Volgens mij heb ik mijn ‘ervaringen’ met Corfu en Karpathos gegeven.

• maria123456/mary

Ja Odette goeie vraag. Waarom gaan velen steeds naar Karpathos en zeggen volgend jaar iets anders en dan toch weer naar Karpathos.

Wat heb je daar:

- drukkere en stillere en hele stille stranden

- twee kleine opgravingen

- 1 kloostercomplex zonder bewoners en 1 x per week komt de priester.

- mogelijkheid om een paar verschillende boottochten te maken

- je kan er midgetgolfen

- er is een speeltuinTJE voor kleine kinderen

- 3 musea

- bergen

- haventje met leuke bootjes

- 9 dorpen en nog wat gehuchten

- zeer vriendelijke bevolking welke openstaat voor de gasten.

- gezellige eettentjes in verschillende prijsklassen (en kwaliteiten)

Voor de laatste twee komen de meesten. Ik kom er sedert 1990 soms twee maal soms een maal per jaar. Weet niet meer hoe vaak maar zal tegen de 20 x zijn.

Dus ja waarom? Ambiance is denk ik het beste wat ik er over kan zeggen.

Er is niet veel “bezienswaardig” maar dat is relatief. Over Corfu kan ik je niets vertellen dat staat onderaan mijn lijst van vakantie's.

Er zijn nog plaatsen in Griekenland die ik hoger heb staan.

Veel succes met kiezen en ga gewoon ergens heen zonder dat je vooraf exact weet hoe en wat. Veel leuker is een verrassing, zonder hulp van internet.

• odette

Sorry dat ik het zeg … maar hier wordt ik niet vrolijk van.

Dezelfde vraag heb ik op het Corfu PB gezet … daar is helemaal nog geen reaktie op gekomen. Dit medium is er toch juist voor om dit soort vragen te stellen????

En laat mij … als ik via internet wat voorinformatie (en dus voorpret) over vakantiebestemmingen wil vergaren.

A.s. zondag vertrek ik naar Rhodos. En op het Rhodos PB is een levenigde discussie over van alles en nog wat. Tot nu toe denk ik alvast 1 conclusie te kunnen trekken en dat is dat de Rhodosganger gezelliger is dan de Karpathos ganger.

Of me ervan gaat weerhouden om Karpathos te bezoeken, weet ik nog niet. We zullen zien.

• maria123456/mary

Rhodos pagina is levendiger. Rhodos zelf ook.

Maar wat ik je meldde is gewoon zo. Mooier kan ik het niet maken. Je komt op Karpathos je bent er een paar dagen je rijdt het eiland rond en slaat wat zijwegen in je maakt een boottocht . Ook ontmoet je veel mensen (van het eiland zelf). En dan is de tijd van gaan weer gekomen en kom je tot een conclusie: Ik ga nog een keer ( en nog een keer en …) of leuk het gezien te hebben. Volgende keer een ander eiland. DAT is Karpathos.

Oh ja. Ik ben nog vergeten dat er disco's zijn waarvan 2 in voor- en na-seizoen gesloten zijn (die liggen buiten de stad). Er zijn 2 of 3 discoachtige barretjes met dansvloer. Maar ik denk dat de gemiddelde NL-toerist niet zo naar disco's gaat.

Ik bedoelde dit niet hatelijk maar dat is wat er is. Rustig en gemoedelijk eiland.

Niet te vergelijken met Rhodos, Kos en noorden van Kreta.

Het hangt er echt vanaf wat je zelf verwacht van je vakantie. 1 ding is er en dat is sfeer, ambiance.

En voor mijn part stippel je je vakantie van minuut tot minuut uit tot de plaats waar je 's avonds wil eten. Mag van mij. Maar of je vakantie daarvan beter wordt?

Lijkt me verdraaid veel op sommigen uit het programma jou vakantie, mijn vakantie.

Dag mevrouw, veel plezier op Rhodos.

• maria123456/mary

Vergeet nog iets:

Quote:

"Alle griekse eilanden hebben wel iets.

Je moet alles zelf een keer gezien hebben zodat je er over kunt oordelen"

Uw eigen woorden!!