terug.....

• Gonnie

He Ingrid… heb je toch niet ontmoet, was het toch wel druk in Pigadia!! Ben ook wel veel weg geweest met de auto. Zou een Kia krijgen maar kreeg een jeep, voor hetzelfde geld! Ben bijna in elk dorp geweest behalve in Olympos en Spoa! Is me goed bevallen. zo'n auto voor de deur!

• Ingrid

Ha Gonnie,

Heb jou ook niet gezien. Had voor 3 dagen een autootje (opeltje corsa) en men (Corinne van TUI en Nederlanders die haar welkomst-praatje hadden aangehoord) dat het moeilijk zou zijn om een auto te huren ivm de vele Frisbee's die inmiddels op het eiland neergestreken waren en dus de auto's zouden hebben gehuurd. Dus wij op zaterdag avond op ‘jacht’. Werd korte jacht: AVIS (naast 7-11) had nog auto's en ook nog wel 1 voor mij voor 3 dagen. Gelijk maar vastgelegd (voor iets te veel euro's waarschijnlijk, maar auto was spiksplinternieuw). Niet zoveel gereden (ong. 2 rondjes op het eiland) en niet naar Spoa en Olympos (was ten strengste verboden, hihi) Wel bij Pyles linksaf gegaan ipv haakse bocht rechtsaf, waardoor ik midden in Pyles uitkwam. hihi.

• Herbert

Hoi Ingrid, hartstikke fijn dat je de groeten hebt gedaan aan Stacey, dat doet me goed. Kende je haar eigenlijk ? Nu heb je natuurlijk ook haar “knappe” Griek Tsjambikos gezien denk ik. Wereldgoozer !! Werken ze nog bij Romios ? Toen ik in juni op Karpathos was heb ik ze helaas bijna niet gezien omdat ze ziek was en hij het heel druk had. Vorig jaar hadden ze een van de leukste strandtentjes van het eiland, iets voorbij de opgravingen richting Greenpeace. Ze hadden een geweldige b.b.q. op zondag maar omdat ze haar een paar dagen vantevoren plotseling heel gemeen de huur opzegden moesten ze tot haar grote ongenoegen ander werk zoeken. We hebben dat tentje enorm gemist.

Verder nog leuke dingen gedaan en gezien ??

• Ingrid

Herbert, ik kende haar niet. Nu wel, even als haar 2 dochters die sprekend op hun vader lijken. Tsambikos alleen vanuit de ‘verte’ gezien. Ik had meer oog voor Mitkos, de grieks/bulgaarse kelner die daar rondloopt. ;) maar Stacey kwam altijd even buurten als we bij Romios gingen eten en als we gewoon langs liepen onderweg van/naar Scala, gingen m'n kids altijd even gedag zeggen aan haar (en aan Mitkos)

Heb veel gezien (meer dan vorig jaar), tips gekregen waar heen te gaan om een gyropitta te eten. Heb ook op het strand lunch gegeten met o.a. zee-egel (dacht met een vriend even te gaan zwemmen op het afgelegen en moeilijk te bereiken strand bij de electriciteits centrale. viel even tegen dat daar al een paar Karpathiaanse mannen de lunch aan het bereiden waren. heb maar hulp aangeboden door de salade te snijden. zat daar dus later als enige vrouw tussen 5 griekse mannen mee te eten)

• Herbert

Stacey heeft maar 1 dochter Ingrid !! ( Faye ).

• Gonnie

Ik heb hem wel een paar keer gezien, volgens mijn dochter bestuurde hij ook de bananenboot , klopt dat? Die andere griek met lange krullende haren, van de slijterij heb ik niet meer gezien. Zijn winkeltje was er nog wel maar wat veranderd en er stond iemand anders in.Land and Sea is er nog wel met andere eigenaars en ook wat anders opgesteld en geverfd. Janis en Ella nog wel gesproken, Ellla trots zwanger, nog 3 maanden te gaan! Ze gaat op Rhodos bevallen.Sofia werkt als vanouds weer hard en zeer aanwezig!! Die ober met die echte griekse neus, ik weet niet hoe hij heet, mocht nu af en toe ook de saganaki aansteken!

• Ingrid

Nu ja, Faye was altijd in aanwezigheid van een meisje dat wel wat op haar leek.

Anyway… back to daily life… zucht. Gelukkig heb ik de foto's nog (en een kleurtje)

• Herbert

Nee, van die bananenboot is iemand anders genaamd Jorgos maar dat is al jaren geleden ! Die ober van Sofia heeft inderdaad een ENORME gok !!

• tho

waarom was het verboden ingrid om naar olympos te rijden?ook naar gevragen?

de weg is helemaal verhard..moet geen probleem zijn om naar dat bergdorpje te rijden

• Ingrid

Omdat de weg nog niet helemaal verhard is en ik geen jeep had gehuurd.

Had ook helemaal geen plannen om naar Olympos te gaan. Vorig jaar al gezien en had m'n kids beloofd dit jaar er niet heen te gaan. We zijn naar Mesochori geweest en vonden het er geweldig. Lekker dwalen door de kleine straatjes en niet weten waar je uit komt. Werden er nog ‘gewaarschuwd’ door de man van het etablissement aan het pleintje (met het basketbalveld) voor de oude man die in z'n pyama rondliep en tegen de kids aan het praten was. Dit mannetje zou een vrouwengek zijn. hihi. Ben niet bang voor ‘m geweest. Was vele malen sneller dan deze man met z’n wandelstok. (al kwam hij ons wel achterna!)