Nieuw boek: Winter op Karpathos

• herbert

Nou, dan ga ik zelf maar een boek schrijven over Karpathos. !

• Ingrid

een Roman??

• herbert

weet nog niet, heb jij suggesties ??

• Gonnie

Hollanders op karpathos misschien, of nog gedurfder , al die rare Hollanders op karpathos ?

• Ingrid

Reisboeken zat, over Karpathos (helaas) te weinig. Heb er hier in de Nederlandse boekwinkels geen kunnen vinden en in de reisboeken van National Geographic en Helles staat net een halve pagina. Dat is veel te weinig. Heb vorig jaar op Karpathos een boek over het eiland gekocht (in het Nederlands weliswaar) maar zo'n zelfde boek heb ik twee jaar geleden op Chios ook gekocht (was ook niets over te krijgen). Ik weet nie hoe lang je er al komt, maar misschien is dat een leuk idee. Denk dat vele je wel ideën en suggesties willen aanreiken. Misschien kan je hem samen met Henk schrijven …. Maar wat dacht je van reisverhalen afgewisseld met plaatsbeschrijvingen, wandel/autoroutes (hiermee misschien ff wachten tot de weg van Spoa naar Olympos klaar is. Volgens mijn infobron is deze bijna klaar. ==> 1,5 à 2 jaar is ‘bijna’ in zijn optiek), accomodatie- & restaurantaanraders (of ontraders, maar wat de één een aanrader vindt, vindt een ander vast een aanrader)

Wat denk je, zitten hier wat suggesties bij?

• herbert

Nou, dan wordt het autobiografisch Gonnie want ik ben zelf ook een rare Hollander haha !!

• herbert

Bedankt voor de suggesties Ingrid maar het was niet echt serieus bedoeld hoor, ik ben natuurlijk helemaal geen schrijver maar ik heb wel wat aardige films over het eiland gemaakt. Ik laat het schrijven maar aan Henk over.

Ik ga voor de 8-ste keer in juni maar of ik volgend jaar weer ga betwijfel ik want er zijn natuurlijk nog zoveel andere mooie plekjes op de wereld en het leven is helaas te kort om alles te zien.

Voor de hoeveelste keer ga jij eigenlijk ?

• Ingrid

Ik was ook niet echt serieus hoor! Ha! ik serieus, dat houd ik nie zo lang vol…

Leven is al serieus genoeg

Ik ga voor de 2e keer dit jaar. ben dus nog een groentje. ik heb op de laatste avond vorig jaar aan Chronis moeten beloven (met hand op m'n hart) de volgende zomer terug te komen. meestal ga ik niet 2x achtereen naar eenzelfde eiland. er is nog zóveel Griekenland dat ik ook nog wil zien / ontdekken. Maar ja, belofte maakt schuld, en schulden heb ik liever niet, dus …. Leuke is wel dat ik nog steeds contact met Chronis (van Pelagos en Pandora. v/h Panburger) en Andreas (van Zephyros Village) heb en heel af en toe ook nog met Minas (van Scala).

• herbert

Ohhh, ik dacht dat je al veel vaker geweest was !! je hebt dus nog tig keer te gaan !!

• Ingrid

Denk niet dat het tig keer zullen worden!

Als ik volgend jaar weer onverhoopt toch weer zal gaan, ga ik alleen.

M'n kinderen begonnen nu al te sputteren “weer naar Karpathos? Das goed, maar dan niet naar Apella en Olympos, dat hebben we wel gezien en was leuk om eens gezien te hebben, maar we hoeven er niet nog een keer naartoe!” (Dit jaar denk ik maar wel autootje huren, evt met chauffeur)