Over iets te melden gesproken, especcially voor Tomasje

• Gonnie

Ha Mary

In antwoord op jouw vraag….. Door mijn baan (onderwijs) ben ik genoodzaakt in het hoogseizoen op vakantie te gaan. We gaan al zo'n 9 jaar nu naar Karpathos en ondervonden dan geen enkel probleem. Dit jaar waren we ook op Kos en Rhodos en hebben gemerkt hoe druk druk kan zijn. Op sommige plekken in de hoofdsteden van die eilanden kun je werkelijk ,over de hoofden lopen en dat heb ik op Karpathos nog nooit meegemaakt. Door die enorme drukte vind ik ook het persoonlijk kontakt met de grieken op een veel minder niveau liggen dan op Karpathos. Karpathos voelt wat mij betreft meer als “thuis”!!

• MARY

Hallo Gonnie

Leuk dat je antwoordde.We komen elkaar dan niet tegen. Zelf kom ik in mei en september en nu een keer in oktober.

HEt is dan wel langer donker dan licht, maar ik ben tenminste op Karpathos.

Ik ga tegenwoordig in mei/juni naar een andere bestemming. Meestal het vaste land, Boek het liefst aleen een ticket en laat een auto klaarzetten op de luchthaven en trek dan rond. Dan zie een heel ander Griekenland dan de eilanden.

Maar daar zijn de mensen ook heel gastvrij en vriendelijk.

Ik kom zelf al sedert Karpathos voor het eerst in de gids stond; ergens rond 1989/1990.

Dat kan ik niet meer nagaan. Men vroeg toen eind september al wanner komt het laatste vliegtuig. Ook waren er op een geven moment 3 vliegtuigen VOL uit Nederland.

Thomas ook bedankt. We zijn gek op verse Jus en ik zal de groeten doen.

Mary

• Yeah Right

Dat is ook al een lange tijd Mary! Ik kom er sinds 1992 en ben nu net terug van mijn 14e keer Karpathos… HEERLIJK was het weer.

We hadden geluk; er was de weken voor mijn komst erg harde wind, zo hard dat het niet prettig vertoeven was aan het strand.

Gelukkig ging de wind wat liggen, het was heerlijk warm ( als in augustus) en wat dat betreft kreeg ik alles waar ik dit keer voor kwam: een heerlijke LUIE strandvakantie.

(HAHA ik hoor jullie wel, burgerlijk hé?) Ik ben puur gegaan voor de rust en uit tijdgebrek maar een weekje :(.

Ik vond dat er het afgelopen jaar veel veranderd is, vooral veel bijgebouwd aan huizen en appartementen. En voor het eerst sinds al die tijd proefde ik een beetje commercie zo hier en daar, wat op een geven moment ook niet echt tegen te houden is natuurlijk.

De ex-speeltuin en het straatje/pleintje is echt positief verbeterd en het cafe wat voorheen van Christos en Dora was heeft een hipper uiterlijk gekregen met een even zo hippe eigenaar. Concurent voor Acropolis!

Van Ammoopi ben een beetje geschrokken, wat is het daar druk en vol geworden!

Je mag blij zijn als je daar een ligbed scoort, en wat zijn er veel appartementen en taveernes bijgekomen! Nou was ik dáár al ruim 5 jaar niet geweest, dan is het verschil natuurlijk nóg groter.

Ach en verder, in september zijn alle bekenden die speciaal voor de 15e augustus naar het eiland komen al weer vertrokken. Wat dat beteft ben ik veel mensen misgelopen dit jaar. Het ‘grijs’gehalte (met alle eerbied voor de grijze haren hoor :) ), was erg hoog aanwezig.

En JA voor diegenen wie het boeit, het lekkere ding ‘Jorgos’ was er nog. Inderdaad nog luier dan lui en weinig veranderd. Iedereen wordt ouder hé? :)

En voor de Julia Roberts fans hier, maak eens kennis met zijn vriendin, ze kan Julia zó vervangen!

Kijk, ik zit hier wel te grappen over Jorgos, maar het blijft toch een karakteristieke eilandbewoner en diegenen die hem wat beter kennen weten ook dat er een hele aardige lieve persoon achter deze strandbonk zit. :)

Volgende keer wil ik het eiland over op zo'n motor met 4 wielen ( een squat??? of zo iets).

Kan iemand mij vertellen of je daar speciaal een motorrijbewijs voor nodig hebt?

Toedels, Yeah Right.

• MARY

Kan je een quad huren dan op Karpathos, zal het navragen bij m'n vriendin die werkt bij de motorverhuurder. Na de vakantie hoor je meer. Ik weet niet wie die Jorgos is Heeft hij of had hij zwart en woest haar? Gebruinde huid, vuilwit T-shirt

en geen schoenen? Moet toch eens gaan kijken. Ken wel een aantal Jorgossen.

Op het hele eiland komen maar ca.10 jongensnamen voor heb we eens geteld.

Maar achternamen doe ik niet aan, we geven ze zelf bijnanamen. Zo heet Manolis van escape voor mij nog altijd de badman. Hij is begonnen met verhuur van bedden

op het strand hij was de tweede vanaf de “stad”. Want het aantal Manolis is zeer groot.

• herbert

Hoe communiceer je dan met Jorgos? hij spreekt namelijk maar 1 woord Engels en dat is …yes !

En als je echt een knappe Griek wilt zien kijk dan eens bij de drankwinkel tegenover het internetcafe Galilei, daar werkt Tsambikos ook een Griek met prachtig lang krullend haar ( hij zit altijd bij het internetcafe op straat) en dat is een van de sympathiekste Grieken die we ooit hebben ontmoet en bovendien valt Jorgos bij hem in het niet ! (en ik ben nog wel een man haha!)

• Yeah Right

Lekker Mary, jij gaat dus binnenkort nog even naar Karp? Als je het wilt vragen aan die vriendin, ik lees het hier wel weer.

Deze Jogos bevindt zich op het Vronthi beach, bij het witte torentje en de zelfgemaakte bamboe prasols!

10 namen, je zou best eens gelijk kunnen hebben… Een leuke deze vakantie was wel Miquaelos, wat de beste man uitsprak als Miegeilis, wat bij de Nederlandse dames natuurlijk voor de nodige reacties zorgde, haha.

Veel plezier straks op Karp!

• Yeah Right

Ach Hernert toch… sorrie maar je snapt er niets van!

Die man xan die drankenwinkel ken ik ook wel, vriendelijke persoon, maar niet de categorie ‘lekker ding’ haha!

isschien ben je niet boeiend genoeg voor onze Jorgos… hij kan wel deglijk Engels, zij het met een zwaar Grieks accentm en hoe verder in het seizoen, hoe beter hij zich kan verwoorden…

Maareh, ik kan er nog wel een paar opnoemen hoor…

Jannez, de man van Ella van Land en Sea, mooie man met prachtige ogen…

Nikos, de ‘ochtend’ ober bij Acropolis, beetje kleine maar mooie verzorgde man met een geweldige lach…

Louis wordt wat minder, was in zijn jonge jaren ook zeer lekker…

Tsja, verder is het daar net als in Nederland, aantrekkelijke mannen zijn schaars, en de alleraantrekkelijkte heb ik zelf, haha!

• herbert

He ,yeah right , ik heet Herbert en geen Hernert ! en ik snap het echt wel want ik ken Jorgos al zo'n jaar of 8. De man van de drankenwinkel is natuurlijk veel knapper, prachtige ogen en een schitterende lach en ik ben geen homo als je dat soms dacht, zelfs m'n knappe vrouw vindt hem geweldig. Vergeleken bij hem lijkt Jorgos op een bosaap ! sorry !

En heb jij de aantrekkelijkste man die er is ? nou dan heb je mij nog nooit gezien haha !

• MARY

Ik ben alleen maar nieusgierig naar het fenomeen Jorgos en verder niet in mannen.

Uitsluitend om te kijken! Maar ik spreek nog wel wat grieks.

Maar ik zal jorgos met de man van de drankwinkel vergelijken!

Ergens heb ik nog gevraagd niet te kissebissen op deze site.

Ooit heb ik in Griekenland een echt mooie griekse man gezien.Dat was niet op Karpathos. Maar algemeen vinden de grieken zichzelf allemaal perfect innerlijk en uiterlijk. Ik kan het weten als lange blonde vrouw

Groetjes aan allen

• Janaki

Hoe zit dat met jou Herbert? Ben jij soms h.o.m.o? Niet dat het wat uitmaakt of zo….