Auto huren zonder creditcard?

  • vic!

    Hallo allemaal,

    Wij gaan eind juni naar Karpathos stad en vroeg mij af of je een auto of scooter kunt huren zonder CC.

    Misschien dat er dan een borg betaald kan worden?

    Alvast bedankt,

    Vic

  • Ton

    Hoi,vorig jaar hebben wij zonder cr.card 2 weken een scooter kunnen huren in Pigadia,zonder borg

    Auto weet ik niet.Gr.Ton

  • InVo

    Dag Vic,

    Ik heb de zoekfunctie van dit prikbord even gebruikt, omdat ik mij herinnerde dat deze vraag al eens eerder was gesteld.

    En ik vond o.a. deze threat: http://karpathos.startpagina.nl/prikbord/read.php?1051,7647468,7647473#msg-7647473

    Je hebt inderdaad een creditcard nodig. Al is het maar in geval van een ongeluk of schade.

    Veel plezier op Karpathos!

  • vic!

    Goedemorgen,

    Bedankt voor jullie reacties.

    @ Ton , bedankt voor de info. Mag ik vragen waar in Pigadia?

    Groet Vic

  • vic!

    @inVo

    Ik had dat ook gevonden maar het is een oud “lijntje” dus de info zou veranderd kunnen zijn

  • melinde

    ik heb altijd een auto gehuurd zonder credit card.nooit problemen gehad.beter ook zelfs niet omdat het bij sommige wel eens gebeurd dat er gerommeld wordt.schade die niet gemaakt is wordt dan afgeschreven van je cc.maar de meeste zijn natuurlijk wel te vertrouwen.

  • vic!

    @ Melinde,

    Is het recent dat je dat hebt gedaan , zoja,kun je mij dan vertellen bij welke verhuurder dit kan?

    En heb je dan ook een borg betaald.

    Bedankt !

  • melinde

    dat was bij avis.maar het is wel een tijdje geleden.ik heb geen borg betaald.het beste is om naar verschillende verhuurbedrijven een mailtje te sturen.vaak staat er bij dat je een cc nodig hebt maar als je aangeeft dat je die niet hebt gaan ze vaak akkoord.let wel goed op de voorwaarden en of de auto volledig verzekerd is (liefst met banden vaak zijn die niet verzekerd!).probeer dit duidelijk in een mail bevestigd te krijgen als ze alleen met ja en nee antwoorden ga ik niet met ze in zee.als ze de auto volledig verzekerd is hebben ze ook geen borg nodig want dat is gewoon eigen risico.veel succes ermee!

  • Byrd

    Wat is het verschil in huur van een auto per week bij volledige verzekering en (deels) eigen risico huurder vraag ik me af.

  • InVo

    Als je banden meeverzekerd zijn, dan betaal je dat in de huurprijs.

    Over het algemeen zijn banden en de onderkant van de auto niet meeverzekerd.

    Net als dat je niet met de huurauto op een ferryboot mag om een tocht naar een ander eiland te maken.

    De prijs van het laten repareren van een band (ca. 5 euro, prijspeil 2011 / Kreta), weegt naar mijn mening niet op tegen de extra huurprijs die je betaalt als je banden en onderkant van de auto meeverzekerd wil hebben.