Auto huren zonder creditcard?

  • melinde

    nee klopt.alleen als je over een steen heen rijd kan het weleens verkeerd uitpakken.ik heb ooit eens van iemand meegemaakt die had gelijk een schade van 450 euro.toch zonde.

  • melinde

    ik dacht om het eigen risico af te kopen ongeveer op 5 euro extra per dag kwam.

  • InVo

    Ik had afgelopen zomer op Kreta een lekker band. was net iets naast de weg terecht gekomen bij een uitwijk voor een tegenligger en hoppa, lekke band. Weg was ongeveer 4 - 5 meter breed.

    Op een stuk waar het wat breder was auto neergezet en band verwisseld, maar ook dat had nogal wat voeten in de aarde, want er lag geen gereedschap daarvoor in de auto (wel een krik). Dus andere auto staande gehouden. Bleken Nederlanders te zijn, dus dat was een geluk, want mijn Grieks naar hulp en gereedschap te vragen is wat magertjes. Hun huurauto was wel uitgerust met gereedschap (goeie tip: even checken of je huurauto gereedschap, krik e.d. aan boord heeft). Daarna fluitje van een cent. Terug gereden naar vakantieadres (de auto had inmiddels 3 verschillende profielen op de 4 banden.) Band laten repareren (voor 5 euro dus).

    Dat was de laatste vakantiedag. De bijna 1100 km hadden we zonder problemen in de eerdere 13 dagen afgelegd.

  • vic!

    Bedankt allemaal voor de nuttige info!

    Groet Vic!

  • Byrd

    Stoer dat je banden verwisseld.

  • InVo

    ik had mijn rijbewijs 1 dag en kreeg de auto mee om te gaan rijden.

    toen kreeg ik ook een lekke band en kon dus gelijk aan de slag.

    eigenlijk vind ik dat dit een onderdeel van de rijopleiding moet zijn. tegenwoordig belt men de wegenwacht bij een lekke band.

    op Kreta heb ik het overigens mijn zonen laten doen, omdat ik twee geblesseerde schouders had (heb er nu nog manuele therapie voor). goede oefening voor als zij hun rijbewijs en een (eigen) auto hebben. (vonden ze zelf ook)

  • Vic!!

    Beste Allemaal,

    Vandaag weer terug van een zalig verblijf op het mooie eiland.

    Auto huren zonder CC is geen probleem. Wij hadden via Hermes verhuur geregeld en met de Fiat Panda gewoon naar Olympos & Diafani gereden

    De aangevraagde CC lag bij thuiskomst in de brievenbus;)

    Groet Vic!!