EK/Verkiezingen

  • Byrd

    Het lijkt een beetje solo van mij hier te worden, maar ik weet dat toch alles gelezen wordt. Daarom toch weer even prikken. Ik ben van 17 juni tot 24 juni op het eiland. Dat betekent dat dit samenvalt met het EK en de verkiezingen. Het zal een aparte vakantie worden want beiden zullen onderdeel worden van mijn vakantie of ik dat wil of niet. Voetbal is leuk en zal zeker iets de dramatiek van de verkiezingen dempen. Verder ben ik niet bang voor een negatieve houding op Karpathos van bewoners naar bijvoorbeeld Nederlanders. Ik ben altijd op mijn persoon beoordeeld. Alle andere zaken als gevolg van de crisis in Griekenland schat ik niet veel anders in dan de gewone risico's in andere jaren. Ik neem alleen wat meer cash geld mee. Eigenlijk verwacht ik dus een gewone fijne vakantie maar dit keer ietsje anders gekleurd.

  • InVo

    Goed zo, Byrd.

    Laat je niet leiden door de hetze en de paniekerige berichtgeving uit de media. De media zijn in mijn ogen nog steeds aanstichter van de crisis en alles was daaruit is voortgevloeid.

    Gewoon lekker je vakantie vieren op dat mooie eiland.

  • eMeM

    Was inlogcode kwijt maar weer een nieuwe code.

    Ik heb al zo vaak verkiezingen meegemaakt. Verschil nu is de crisis.

    Ons voordeel is dat we oude bekenden zijn.

    In september was ik in Athene e.o. en had toen ook al gerekend op lege pinautomaten.

    Ben benieuwd hoe het er is. Als ik ga wordt het pas september of oktober.

  • InVo

    De pinautomaat in Rodópolis was niet leeg toen ik daar drie weken geleden was.

    Maar er stond ook geen rij, zoals hier in NL nog wel eens het geval wil zijn.

    (ook te verklaren: er zijn Grieken die nog steeds geen bankrekening hebben.)

  • Byrd

    De bankrun, daar hebben we het toch over, gaat digitaal volgens de berichten die ik lees.

  • Byrd

    Het scheelt altijd dat we oude bekenden zijn. Leuk weer eens een berichtje van je te lezen.

  • Byrd

    Media of geen media de bankrun gaat hard. Bankroet en een switch naar de drachme zijn gebeurd in een nacht. Mijn advies is echt om voldoende cash mee te nemen en de berichtgeving in de kranten goed te volgen. Daarnaast kan brandstof, in de meest algemene zin, een punt gaan worden omdat olie internationaal wordt aangekocht. Ik zelf verwacht een goede vakantie. De stranden blijven, de natuur blijft, de bars blijven, goed EK en de Karpathioten ontvangen je met open armen. En de muziek, de Griekse muziek.

  • InVo

    En ik blijf er bij dat er ook een hoop paniek wordt gezaaid door de media. :X

  • Byrd

    Hier zijn geen experts die het weten. Ik respecteer je mening zee. Ik probeer mijn gedachten over dat mooie land te ordenen.

  • eMeM

    Ach soms ben ik weer eens een inlogcoe kwijt en dan heb ik geen zin om een nieuwe op te vragen.

    En dan laat ik een PB weer even.

    Maar ineens heb ik zin en er tijd voor en dan log ik weer in. Tegenwoordig schrijf ik de codes maar in een boekje.

    Weet nog niet of ik dit jaar naar K ga. Binnenkort even naar Madrid en weekend naar Friesland. Ook leuk.

    Misschien eind v.h jaar nog naar Athene en dan alsnog een paar dagen door naar K.

    Maar diep in mijn hart ben ik een zwerver/ontdekkingsreiziger en K is wel bekend.

    Steden ontdekken doe ik graag en zonder boekjes. Wel een leesboek.