EK/Verkiezingen

  • Byrd

    Zo'n boekje heb ik ook. Het is een Moleskin. Dat geeft me een beetje het gevoel dat ik toch iets interessants opschrijf, net als Hemingway die ook een Moleskin had.

    Anders dan jij ben ik een paar jaar niet op Karpathos geweest. Dat geeft me het gevoel van: wat is anders op het eiland en maakt dat “andere” Karpathos leuker/moderner of wordt er afbreuk gedaan aan de “Kroonjuwelen”. Dit keer zie ik mijn bezoek bovendien als bijzonder omdat het samenvalt met het EK en een van de meest historische verkiezingen uit de geschiedenis van het land. De ontwikkelingen voor de komende weken en zeker na de verkiezingen zijn moeilijk te voorspellen. Veel scenario's zijn mogelijk. Ik overzie bijvoorbeeld niet het scenario voor Karpathos als de drachme wordt ingevoerd na 17 juni. Dat kan voor de toerist een flinke koopkracht verbetering betekenen maar ook dat er op korte termijn een brandstof te kort ontstaat waardoor minder aangevoerd kan worden naar het eiland. Helaas zijn er ook geen experts die het wel weten. In ieder geval zijn er nog heel veel goede redenen om te gaan en niet de toerist is hier op de eerste plaats het slachtoffer.

  • eMeM

    Heb wel een (meerdere) Moleskin-boekjes, maar dit soort dingen gaan in een boekje met alfabet. Een grijs gewolkte versie. Bij een ouderwetse boekhandel een paar dorpjes verderop gekocht.

    Als het niet op alfabet staat dan moet ik zo zoeken.

    En ik heb een PC en een laptop dus ik moet vaak 2 x opnieuw inloggen.

    Ben ook een een jaar of 4 niet gegaan en dan is het wel weer leuk om weer zo welkom te zijn.

    Als je echt eens anders wil eten kan ik je Poseidon aanraden. ergens tusen Amoopi en de luchthaven staat een surfbord daar is het.

    Ik ben er fan van. Degene die kookt is 2e geworden bij Masterchef Griekenland.

    Maar ook haar griekse gerechten zijn lekker en minder vet.

    En dan het eigengemaakte brood uit hun oven buiten.

  • Byrd

    Dank voor de tip. Ik weet niet of we er dit keer gebruik van kunnen maken omdat we zsm naar Diafani willen doorreizen. We zullen vermoedelijk alleen op de dag van aankomst en van vertrek in Pigadia zijn.

  • eMeM

    ach je kan er altijd lunchen tussen vliegveld en Pigadia

    of op de terugweg tussen Pigadia en vliegveld.