Afgelopen zomer was ik na 5 jaar weer terug op Karpathos. Helaas maar voor 10 dagen. Een bewuste keuze, omdat dit mijn eerste zomervakantie als alleengaande was.

Omdat ik geen persoon ben die hele dagen op het strand doorbrengt, had ik mij voorgenomen actief bezig te zijn. Zo heb ik twee -georganiseerde- hikings gedaan met Art & Walk Karpathos: de valley hike en de Pigadia-Amoopi hike. Van beide hikings heb ik absoluut geen spijt gehad, ondanks dat het augustus was en dus behoorlijk warm. Het was jammer dat de derde hiking, de Papa Minas hike, niet doorging wegens te weinig deelnemers.

Op de terugvlucht sprak ik met mijn buurvrouw over Karpathos. Ook zij en haar man hadden wandelingen gemaakt, maar vonden de aangegeven routes vaag en ze hadden te horen gekregen dat sommige stukken ronduit gevaarlijk kunnen zijn. Van Art & Walk Karpathos hadden ze niet eerder gehoord.

Dus nu ga ik even reclame maken.

Wil je actief bezig zijn tijdens je vakantie op Karpathos? Komen waar een auto, scooter, quad of fiets niet makkelijk kan komen?

Ga dan wandelen met Reiny (Art & Walk Karpathos) en Bas (Animal Welfare Karpathos). Bezoek de Facebook-pagina voor meer informatie en foto's of de website.

Volgend jaar komt er een vierde hiking bij. En omdat ik heel graag de Papa Minas hike wil lopen, denk ik er over om volgende zomer terug te gaan. Maar dan voor meer dan 10 dagen.

Wil je eerder naar Karpathos, ga dan met Reiny en Bas olijven plukken in november. Meer info op de Facebookpagina van Travel club Eindhoven

En nee, ik heb geen aandelen of belang bij deze ‘reclame’.

Ik heb afgelopen zomer een topvakantie gehad en dikke spijt dat ik maar voor 10 dagen had geboekt i.p.v. tenminste 15 dagen.