wie heeft er al plannen om te gaan?

  • jaro1970@home.nl

    Wie heeft er al plannen om naar Karpathos te gaan? Ben gewoon een beetje nieuwsgierig hoor, haha. Ben er 2 jaar geleden geweest en heb ook plannen om weer te gaan eind augustus, het enige puntje waar ik nog mee zit is de huurauto, wil er vanuit Nederland eigenlijk gelijk een auto bij boeken voor de hele vakantie, maar ze verplichten je gewoon tot een credit-card, en daar hou ik gewoon niet van, iemand nog tips misschien? Kan ik misschien ter plaatse meteen een auto huren zonder credit-card?

  • InVo

    Ik ga ook in augustus. Voor het eerst sinds 2008 weer naar Karpathos.

    Ben benieuwd wat er allemaal veranderd is.

    Over auto huren ben ik nog niet uit. Sinds 2005 had ik gedurende gehele vakantie in Griekenland een auto gehad, maar tijdens de vakantie van vorig jaar merkte ik dat één week eigenlijk wel genoeg was geweest. Misschien dat ik voor 2-3 dagen een auto wil gaan huren, maar ik beslis dat daar wel. (Een scooter als alternatief is voor mij niet aan de orde. Ik vind dat doodeng. Dan nog liever de benenwagen of fiets.)

  • jaro1970@home.nl

    Oke, ja soms is een paar dagen genoeg idd maar op Karpathos zijn zoveel leuke stranden dat ik elke dag naar een ander strandje wil, dus eigenlijk wel de hele vakantie een auto ‘nodig’ heb.

    Maar ik heb geen creditcard en wil er ook eigenlijk geen, we gaan binnenkort even naar het reisburo kijken of die het zonder kunnen regelen van hieruit en anders moeten we het er maar op gokken en daar proberen.

    Al een hotel gekozen?

  • InVo

    Ik wil ook liefst elke keer naar een ander strand, maar ik wil niet elke dag naar het strand.

    Strand bij Arkassa is fijn. Of kleine strand bij Afiartis. Of bij Lefkos.

    Kleine strand even voorbij vliegveld is niet fijn. Hebben daar toentertijd een uurtje gelegen en waren toen compleet gezandstraald.

    Heb al zoveel andere plannen voor mijn 10 dagen, dat ik denk dat ik heel veel zal moeten skippen.

    Inderdaad: verblijf al gekozen. Een hotel dit keer, omdat ik alleen reis. Anders was het een appartement geworden.

    Aantal kennissen aldaar al van mijn aanstaande komst op de hoogte gebracht. Meest gehoorde reactie ‘επιτέλους!’ (eindelijk!)

    Auto huren zonder creditcard: zie deze topic van vorig jaar juni!

    (Ik heb wel een creditcard, maar ik gebruik deze alleen om vliegtickets te boeken, een auto te huren of voor noodgevallen (gelukkig nog nooit daarvoor nodig gehad.) )

  • jaro1970@home.nl

    Bedankt voor de tip wat de huurauto betreft.

    Wat stranden betreft zijn er genoeg leuke op Karapthos, mijn voorkeur gaat wel uit naar zand en niet naar kiezels, dus in vond idd Arkassa het fijnste strand, en Lefkos ook, de strandjes bij het vliegveld zijn we wel heen gereden toen, maar niet gebleven vanwege de felle wind idd. Apella vond in van boven af heel mooi om te zien, maar het strand zelf vond ik minder.

    Ik heb eerst mijn twijffels nog gehad om te gaan naar Griekenland vanwege de crisis maar het is overal merkbaar, ben vorig jaar naar zuid-spanje geweest, was daar ook al vaker geweest en schrok daar ook wat er allemaal leeg stond en dicht was. En mijn hart ligt toch in Griekenland, ben wel benieuwd hoe het nu zal zijn ten opzichte van 2 jaar geleden toen ik er was. Of de weg naar Olympia nu wel klaar is? Ben daar niet geweest toen, en nu zeker wel van plan.

  • InVo

    Wat ik hoorde is de weg naar Olympos klaar.

    Juist vanwege de penibele situatie in Griekenland blijf ik gaan. Als je maar probeert dat de centen bij de mensen terechtkomen die het nodig hebben en niet bij de overheid. Vorig jaar was ik daar ook en nadat ik in een lokaal kafeneion om een routekaart had gevraagd en wat had zitten praten met de locals, mocht ik de door mij bestelde frappé en het flesje water niet afrekenen. Ondanks de zware financiële situatie waar ze in zitten, blijven ze zeer gastvrij!

    Ik ga in de meivakantie met mijn jongste zoon (16) een kleine week naar Noord Griekenland. Een vriend van mij heeft een klein hotel op ca. 120km te noorden van Thessaloniki. Leuk om hem en zijn familie te zien en in een niet toeristisch deel van Griekenland te zijn. De omgeving is fantastisch mooi in het voorjaar. De Wetlands en het Kerkinimeer als broedplaats voor vogels. Velden vol met paparounes (klaprozen) en steden als Serres, Xanthi, Thessaloniki, Kavala op 1,5 - 2 uur rijden met de auto.

    En we maken nog net Megali Paraskevi (Goede Vrijdag) mee op 3 mei.

    (Apella vond ik tijdens onze eerste vakantie op Karpathos, in 2005, al niet veel bijzonders. Mij maakt de ondergrond van het strand niet uit. Kiezels en zand hebben allebei hun voor- en nadelen. vorige zomer op lesbos gingen we graag naar het strand even voorbij de bronnen bij Efthalou. Groot kiezelstrand, weinig mensen, een taverna wat hoger gelegen waardoor je een fantastisch mooi uitzicht had en douche op het strand. Er was zelfs een soort van hotel op het strand! Slapen met het ruisen van de zee onder je raam.)