Wat ik hoorde is de weg naar Olympos klaar.
Juist vanwege de penibele situatie in Griekenland blijf ik gaan. Als je maar probeert dat de centen bij de mensen terechtkomen die het nodig hebben en niet bij de overheid. Vorig jaar was ik daar ook en nadat ik in een lokaal kafeneion om een routekaart had gevraagd en wat had zitten praten met de locals, mocht ik de door mij bestelde frappé en het flesje water niet afrekenen. Ondanks de zware financiële situatie waar ze in zitten, blijven ze zeer gastvrij!
Ik ga in de meivakantie met mijn jongste zoon (16) een kleine week naar Noord Griekenland. Een vriend van mij heeft een klein hotel op ca. 120km te noorden van Thessaloniki. Leuk om hem en zijn familie te zien en in een niet toeristisch deel van Griekenland te zijn. De omgeving is fantastisch mooi in het voorjaar. De Wetlands en het Kerkinimeer als broedplaats voor vogels. Velden vol met paparounes (klaprozen) en steden als Serres, Xanthi, Thessaloniki, Kavala op 1,5 - 2 uur rijden met de auto.
En we maken nog net Megali Paraskevi (Goede Vrijdag) mee op 3 mei.
(Apella vond ik tijdens onze eerste vakantie op Karpathos, in 2005, al niet veel bijzonders. Mij maakt de ondergrond van het strand niet uit. Kiezels en zand hebben allebei hun voor- en nadelen. vorige zomer op lesbos gingen we graag naar het strand even voorbij de bronnen bij Efthalou. Groot kiezelstrand, weinig mensen, een taverna wat hoger gelegen waardoor je een fantastisch mooi uitzicht had en douche op het strand. Er was zelfs een soort van hotel op het strand! Slapen met het ruisen van de zee onder je raam.)