welk (zand)strandje is dan wel relatief rustig?

  • marilou

    Hoi allemaal,

    Natuurlijk is het hoogseizoen, maar welk strandje is dan wel relatief rustig, en welke kun je beter mijden?. Wij zijn niet van die vroege vogels, dus lukt het mij echt niet om als eerste een strandbed te “scoren”. We willen lekker snorkelen en zwemmen, waar de zee niet al te ruig is voor de kinderen. Verder reken we ook wel op kiezels, of gemengd zand/kiezel. Maar de ervaring leert dat je dan toch wel een favoriet strandje vindt, waar je ook op je blote voeten kunt lopen. Nog nooit op Karpathos geweest!, hopenlijk is dit geen illusie.

    Graag jullie reacties, niet al te negetief als het kan…

    groet,

    Marilou

  • drekes

    mijn top 3:

    3:Lefkos beach

    2:Lefkos beach

    1:Lefkos beach

    Verder zijn er heerlijke strandjes:overal!!!!

  • marilou

    Top, gaan we naartoe!

    Marilou

  • InVo

    Als je ruige zee wilt vermijden, zal ik Arkassa niet noemen. Daar staat een stevige branding (maar wel een zandstrand).

    In Amoopi loopt de zee geleidelijk af, maar heb je kiezels (en af en toe wat zand)

    Lefkos heeft van alles wat. Daarin heeft Drekes gelijk. Ik weet niet waar op Karpathos je vakantie gaat houden, maar Pigadia - Lefkos, daar heb je wel vervoer voor nodig.

    Veel plezier

  • Byrd

    Vergeet het strand bij Pigadia niet. Een lang en gemengd zand/kiezelstrand met rustige en meer drukke plekken. Zie foto's van oa Drekes.

  • marilou

    Hai,

    We verblijven in Pigadia. Ik vind het leuk dat jullie deze tip[s geven! Ook het ruige strand gaan we zeker naartoe, hou ik de kinderen wat beter in de gaten.

    Is er trouwens wel eens sprake van gevaarlijke stroming, in een baai ofzo. of bij hoog water? Je hoort wel eens van touristen op de verkeerde plek zwemmen of te ver gaan, gebeuren er wel eens zulke dingen op Karpathos? Waar moet je dan op letten, wanneer, en/of aan welke kant van het eiland?

    En nu ik toch bezig ben, kun je mooie schelpen vinden op de zandstranden, vinden wij ook altijd zo leuk.

    OOooo we hebben er zo'n zin in!!

    groetjes,

    Marilou

  • InVo

    Let er op dat de zee bij Pigadia ineens diep kan zijn.

    (en waterschoentjes zijn aan te raden om makkelijker de zee in te lopen.)

  • Byrd

    Dat ruige strand wil ik ook weer ervaren. Even lekker in de natuur.

  • W.

    Op een strand bij Finiki waarschuwt een bord voor gevaarlijke stroming nadat daar een paar jaar geleden twee mensen verdronken. Je moet trouwens overal waar een sterke branding is opletten, door die golven wordt een volwassen persoon al snel uitgeput dus zeker een kind. Als er niet teveel wind staat is de zee aan de oostkant spiegelglad, helaas was dat tijdens mijn vakantie slechts enkele dagen het geval.

  • Byrd

    In de zee is het altijd oppassen. Zelfs hier in Scheveningen met permanente bewaking en diverse reddingsbrigades verdrinken er elk jaar helaas een paar mensen. Oppasen moet je ook als je gaat wandelen en de bergen ingaat. De hitte is genadeloos, desorientatie en uitglijden liggen om de hoek. Be prepaired en neem geen onnodige risico's. De ervaring is super.