auto huren

  • marilou

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen of je op Karpathos makkelijk een auto kunt huren (beschikbaarheid in het hoogseizoen) en of dat ook een beetje betaalbaar is?

    Of kun je beter vanuit Nederland iets reseveren bv via reisbureau?

    Graag jullie tips!

    Ps gewoon een simpel klein autootje

    Marilou

  • W.

    Bij Hronis in Amoopi betaalden we na enig onderhandelen 400 euro voor 3 weken een Matiz. Dit was in juni-juli. In het hoogseizoen zal het wel wat duurder zijn. In Pigadia waren er ook verhuurders die voor dezelfde periode 700 euro telden. Een beetje vergelijken loont dus wel.

  • InVo

    Doe het niet via je reisorganisatie. Je betaalt de hoofdprijs.

    Lokaal is nog best wat te krijgen. Voor augustus kan het wat moeilijker zijn, omdat er dan ook veel Amerikaanse Grieken op het eiland zijn.

    Augustus is zo'n beetje de drukste maand op het eiland (maar daar merk je weinig van) :)

  • jaro1970@home.nl

    Ik heb gehoord dat er haast geen huurauto meer te krijgen is op Karpathos nu, ben blij dat we het vanuit Nederland al er bij hebben geregeld, wij gaan 12 dagen en betalen zo rond de 300 euro voor een toyota yaris of soortgelijk, misschien iets duurder dan lokaal, weet het niet maar wel een goede en volledige verzekering in elk geval.

  • marilou

    wauw 300 euro voor 12 dagen daar teken ik voor, heb dat zelf nog niet gevonden. Kom tot nu toe op 335 euro voor 10 dagen uit, lijkt me ook best goed gezien de drukte, maar moet nog bevestigd krijgen of er inderdaad een auto beschikbaar is, ben dus nog niet helemaal zeker.

    Waar huur je de auto dan?

    groet Marilou

  • jaro1970@home.nl

    Wij hebben bij een Toerkoopreisburo geboekt, de reisorganisatie is Holland International en de auto hebben we via Sunny cars geboekt, dat is een soort tussenpersoon die zaken doet met een plaatselijke autoverhuurder, wij doen dit al een aantal jaren zo. Prima geregeld.

  • annamarie

    Hoi Jaro,

    Wanneer ga jij dan op vakantie. heb even bij sunny cars gekeken maar in augustus kom ik in de goedkoopste klasse in de 400 euro terecht. voor 10 dagen.

    Gr. Anna-Marie

  • jaro1970@home.nl

    Ik ga 31 juli weg voor 12 dagen, maar we hebben al wel vroeg geboekt misschien zijn de prijzen nu opgeschroefd, zou het niet weten.

    Succes in elk geval met zoeken.