Zware, zwarte dag

  • didog

    Het Griekse Parlement besluit zo direct over de waanzinnige bezuinigingen, nodig om Europees steungeld los te krijgen.

    Decennia hebben de Grieken hun bestuurders, ministers en andere non-valeurs gedoogd terwijl ze voornamenlijk tipota deden.

    Vandaag dus bijltjesdag.

    Behalve de nieuwe afhankelijkheid zal het ook een schisma binnen de bevolking opleveren.

    Ik wens ze heel veel sterkte na vandaag.

    Dido

  • Ton

    En wat gaat de vakantieganger daar van merken?

    Dan bedoel ik prijsverhogingen etc.

    Ton

  • didog

    Ton,

    Leuk dat je aan jouw griekse portemonnee denkt.

    Privatiseringen : OTE (telecom), T-Mobile heeft al 10 %, de rest gaat in de etalage.

    Hellenic Petroleum : omzet 8,5 miljard p.j., 35 % staatseigendom

    DEPA, het nationale gasbedrijf zal wel Chinees of Russisch worden

    OPAP, de immens populaire loterijen, 5 miljard omzet p.j., is van de staat

    Vliegvelden, havens, grond (kust en eilanden !), regeringsvliegtuigen : in de uitverkoop ermee !

    Bezuinigingen : Ambtenarenapparaat, uitkeringen, pensioenen, subsidies, stimuleringsregelingen: minimaal de helft eraf.

    En dat begint overmorgen.

    Reken maar uit wat dat voor jouw ouzo betekent…………………..

    Groet,

    Dido

  • Ton

    Didog.

    Dank voor je positieve inbreng in deze.

    Het enige wat wij willen is een zorgeloze vakantie waar we hard voor hebben gespaard,dus vandaar mijn vraag.

    Ik begrijp dat je daar woonachtig bent?

    wij zijn trouwens Griekenland fans 2x Kreta,Samos,Lesbos 3x Kos en 9 x Zante zegt genoeg denk ik.

    Maar er zijn wel zorgen .

    Gr. Ton

  • didog

    Sorry Ton,

    Ik was te hard en voortvarend.

    Het is voor de Griek allemaal wat erger dan voor ons, de zorgeloze genieter.

    Ik spaar niet en ik kan overal naartoe (niet materieel) maar wat denk jij van de prijsverhogingen in je eigen winkels, restaurants etc. ?

    Dido

  • Ton

    didog.

    Je hebt gelijk,gaan doen we toch wel,bedankt voor je inbreng.

    Gr.Ton

  • InVo

    Ik wens de Grieken sterkte in de komende loodzware tijden.

    Het enige wat wij kunnen doen is onze vakanties in Griekenland doorbrengen.

    Al was het alleen maar om hen een hart onder de riem te steken.

    Nog 5 weken, dan mag ik weer. En na 22 jaar en vele malen meer Griekenland is het nog steeds geen straf.

    Ik zal blijven gaan, wat er ook gebeurt. En ik blijf Griekenland promoten bij iedereen die mij vraagt ‘waarom Griekenland’ of ‘waar in Griekenland’

    Ελλάδα, είσαι στην καρδιά μου

  • jaro1970@home.nl

    Ben het helemaal met je eens InVo, wij zijn ook echte griekenland-fans, en gaan ook dit jaar weer, maar als je tegen sommige mensen zegt dat je naar Griekenland gaat moet je je zowat verdedigen, hallo zeg, waarom,

    Ik hoop er nog vele vakantie's door te brengen in elk geval!

  • drekes

    Heb regelmatig hetzelfde probeem.

    Gewoon onwetendheid! ‘costa del sol’ of''cote d'azure' begrijpt iedereen,maar'skala' ….nog niet.

    Ze gaan voor paëlla,spaghetti,pizza of fish and chips,want ze houden niet van moussaka,dus houden ze niet van griekenland…..

    Geen zorg,ik wel! Nog een paar dagen………….X( B) :) (tu) (:P) B)-

  • Byrd

    Zonder al te politiek te worden. Er is te lang de andere kant uitgekeken waardoor corruptie, vriendjespolitiek en dergelijke konden gedijen. Als die cultuur nu wordt doorbroken is de besluitvorming in het Griekse parlement van gister en vandaag zo slecht nog niet. Makkelijk is het niet maar ik geef de Grieken de benefit of the doubt.