even smullen...

  • drekes

    Wie kent een heerlijke taverna met versgebakken brood en eigenteelt-groentjes?

  • didog

    Ja, dan moet je hier wezen :

    http://www.gorgonakarpathos.it/ing_entrata.asp

  • drekes

    Hi dido,

    als ik er ooit geraak over ‘de weg’,zal ik er zeker gaan eten,maar,alhoewel ‘mijn’ Italiaanse keuken een lichte voorkeur heeft op de griekse,vraag ik mij af,waarom je een ‘Italiaan’ aanbeveelt

    in Griekenland? Deze middag heb ik weer eens heerlijk gegeten bij de Italiaan,met vers ovengebakken nog steeds warme ciabata,zoals gewoonlijk,maar ik zal hier zelden bij de ‘griek’ gaan,want de ‘griek’ in griekenland is zo verschillend van thuis,terwijl de Italiaan….Maar ja,de vraag was dan ook specifiek…versgebakken brood en eigen kweekgroenten!

    Bedankt voor de reactie!

    groetjes van drekes.

  • didog

    Drekes,

    Je snijdt een lastige kwestie aan.

    Ze konden zich redelijk verstaan met de niet-fanatieke Italiaanse bezetters.

    Mediterrane en mentale kornuiten.

    Er zijn huwelijken.

    De Griekse keuken, het moet maar gezegd, is niet hoogstaand.

    Over de tijd gezien heb ik 2 jaar Grieks gegeten, ik kijk er niet met plezier op terug.

    Gabriella in Diafani geeft een puike mix van Italiaanse finesse en Griekse boersheid.

    Smeuïge truffel, bij wijze van spreken.

    Het brood komt van de oude dames uit het dorp, de groente uit Avlona.

    Vandaar mijn aanbeveling.

    Groet en dank,

    Dido

  • eMeM

    Ik moet zeggen dat de griekse keuken op Karpathos en vele andere eilanden wat grof en boersig is.

    Maar op het vaste land en met name in de bergen en het noorden is het toch wel verfijnder.

    Ik heb inmiddels aardig wat rondgereden door Griekenland. En dan ontdek je wel verschil.

    Op Kreta in een voormalig geitenschuurtje gevestigd restaurant krijg je ook gerechten die niet vaak op het menu staan.

    Bij de mensen thuis krijg je ook anders eten dan in een taverne.

    Vandaar dat ik zo blij was met Poseidon

  • InVo

    Zeker op het vaste land en in de grote steden kan je culinair Grieks genieten, zonder de boersigheid van de plattelandskeuken. Die overigens best okay is, zolang je maar een beetje kieskeurig bent. B)