boerenleven...

• W.

en daar een paar zelfgedraaide inktvisballetjes bij….:D

• drekes

Neen Wil,geen chtapodikeftedes meer voor mij,maar wel een grote portie tzatziki…>:D<

• drekes

Drekes stelt weer een vraag,

het gaat over eten,

eten komt uit de aarde

op Karpathos wordt er elke dag heelijk gegeten

de regen zorgt ervoor dat ik heerlijk kan eten,

dit jaar een beetje meer …

Dat is zeer fijn

ons oud-Belg blij

Wij blij!

• InVo

met een lekkere “souvlaki chirino” op een pitta

eenvoudige maar o zo lekkere fastfood

• drekes

Hé Ingrid,

heb even je “souvlaki chirino” gegoogled,omdat ik het niet kende,maar heb alleen maar Nederlandse restaurants gevonden die dit verkopen,en het lijkt mij een erg duur iets(ca.15 euro)

De snelle,goedkope hap,lijkt mij een heerlijke ‘proeftijd’,om het eens te proberen….Waar ergens?

groetjes van drekes.

• InVo

“Souvlaki chirino” is een doodgewone souvlaki van, in dit geval, varkensvlees. Gewoon verkrijgbaar bij bijv. Ovelix (voor ca. 1,50 euro) zo schuin tegenover de supermarkt bij het busstation in Pigadia.

Ze bezorgen ook. ;)

Zie het als de tegenhanger van de Hollandse kroket: een snack, dus.

• Byrd

Leuke vraag. Mij werd gevraagd een paar jaar geleden hoe wij het deden met al dat zeewater. Verzilting. Ook het onder water leven was miraculeus. Intelligente boer die ik ontmoette in Avlona vroeg me dit. Dan is een intmoeting speciaal.

• eMeM

Hahaha De vraag hoe wij toch zo “onder water” kunnen leven en of we dan niet bang zijn te verdrinken, heb ik al zovaak gehad in Griekenland.

En als er dan overstromingen zijn in Limburg, wat toch ver boven zee niveau ligt, dan is dat mooi onze eigen schuld.

Maar zelf bouwen ze ook huizen in droge beddingen, want er is als jaren geen water meer geweest.

Maar ik neem weleens een boekje of foto's mee om het te laten zien.

En omdat ik ook dankzij de dijken droog woon kan ik hier hele mooie foto's maken van het land en de boeren.

• Byrd

Wat betreft droge rivierbeddingen “wacht” ik op het moment dat hotel Constantinos wordt weggespoeld. Volgens mijn info van Griekse zijde is dat gebouwd in strijd met alle Griekse regels. Maar ja Grieken ouwehoeren ook veel.

• eMeM

Dan denk ik dat dat andere grote hotel (naam even kwijt) eerder gaat.

Die staat naast/in de nu droge bedding.

Had de hotels eigenlijk nog willen bekijken maar ik had het te druk met andere dingen.

Waarschijnlijk ook niet nieuwsgierig genoeg