mijn weekje Karpathos

  • Vera

    Hallo, ik ben terug na weekje Karpathos, hierbij mijn belevenis.

    De trip van de luchthaven naar mijn verblijf was helemaal niet indrukwekkend!!! zo dor maar!!!!

    Verblijf Hotel Sunrise!! een aanrader, perfecte ligging, onderhoud perfect heel clean en proper en vriendelijke mensen, ik had een kamer op het de 2de verdiep met een prachtig uitzicht over de baai, direct bij de haven (restaurantjes) en en de ander kant The Beach.

    Het weer was niet om over naar huis te schrijven!! maar ja kop op!!!

    Dag 1: na het uitpakken een onderonsje !!! opgepikt met de bus naar een strandtentje leuk maar achteraf gezien was die man ook wel de busbestuurder voor de uitstappen (waar dan ook veel reclame werd voor gemaakt na de uitstap) !!!!de hostess (was heel oppervlakkig,haar privé vond zij wel belangrijk om ons te vertellen, ze was met een GRIEK!!, en het begon dan ook nog te regenen!!. ‘s avonds gegeten bij “Restaurant Mesogeios, gelegen aan de haven. Te herkennen aan het blauwe neonlicht” een aanrader vraag naar zijn verrassingsmenu ’TAPAS"

    Dag 2 s'morgens wakker worden met wolken!!! maar zonder regen, wandelen naar het stadje, terrasje doen maar daar was de regen terug!!! tussen de buien door naar een taverne aan het strand gegaan “Taverna Limanaki” heel gezellig maar met dit weer!!! leuk om iets lekker te eten. 's avonds gegeten bij “Restaurant La Mirage”, ik heb daar de stifado gegeten weer heel lekker en wat daar heel leuk is dat je als afluister een stuk koude chocolade krijgt!!!

    Dag 3: uitstap ‘Met Joke’ (een leuke Hollandse dame met karakter, die al 17 jaar daar leeft)!!!! “Karpathos anders” de verschillende dorpen “Othos, Volana….. leuke dagtrip!!! 's avonds gegeten bij ”Maxim" Lam in de oven 'heerlijk!!!.

    Dag 4 om 5uur in de morgen wakker worden van het onweer!!! en de daguitstap naar OLYMPOS was gepland!!! en om 8uur nog altijd regen!! met mijn jas als paraplu naar de bus!! ons “Joke” was er ook maar ze was niet zo happy !!!dit hebben we hier nog nooit meegemaakt (zij woont hier 17 jaar) zodus iedereen die de bus opstapt is niet zo gelukkig met he tweer maar in Griekenland kan dit niet de ganse dag regenen!!!!!! zodus de boot op naar “OLYMPOS” en we hebben het bezocht in de wolken maar toch was het indrukwekkend maar spijtig is het toeristisch uitgebuit!!!!

    Dag 5 eindelijk zon, lekker kuieren in het dorp en naar het strandje en s'avonds weer gaan eten in een zijstraatje “over sirtaki” bij “Mike' restaurant” of zo iets, ik persoonlijk vond dit niet zo bijzonder nogal commercieel.

    Dag 6 bus genomen naar “Amoopi” gezellig hier maar ja het weer dacht daar anders over weer wolken, zodus gezellig in een taverna vertoeft (lezen, eten, drinken) maar mij toch niet verveeld. s'avonds gaan eten bij “To Kyma” Het is het laatste restaurant in de rij aan de rechterkant in de haven op het eind. Geen aanrader “veel te duur” en de man die daar bediend ruikt (stinkt) verschrikkelijk naar de sigaretten. Als je dan vis wil eten ga dan het restaurantje daar juist voor “die dame was heel bedrijvig”

    Dag 7 prachtig weer, wandeling in pigadia toch maar foto's gaan nemen !!!met een wegwerptoestel (20 jaar terug) maar de reden is!! (mijn camera was kapot de eerste dag al dat ik daar was) en dan mijn beste avond!!!! restaurant “Pelagos” Live Music, had ik dit maar eerder ontdekt!!! en ook nog eens lekker eten. Ik zou zeggen als je van Griekse muziek houd en lekker eten (schrimp saganiki “nog nooit zo lekker gegeten”) dit de beste plaats van Pigadia!!!!

    Dag 8 naar de zon in mijn eigen land “Belgiê” 1 voordeel alle was is gedaan en gestreken in de kast!!!

    Besluit!!! het was een heel leuke week en toch wel een heel mooi eiland met veel verschillen!! groen ! dor! en mooie stranden!!! zoals ieder Grieks eiland heeft het zijn eigen charme.

    Volgend jaar weer een ander eilandje!!!!

  • Byrd

    Dank je voor je leuke verslag.

  • eMeM

    wanneer ben je daar aangekomen?

  • Vera

    25 mei voor 1 weekje

  • Joke2

    Dan is het inderdaad wel heel bijzonder dat je zulk slecht weer hebt gehad.

  • Byrd

    Ja mooi sfeervol. Hier houd ik ook van.

  • eMeM

    Dacht even dat jouw en mijn vakantie elkaar overlapten maar niet.

    Snapte er al niks van.

    Maar ik was er een week eerder en heb prima weer gehad.

  • InVo

    Niets is zo veranderlijk als het weer, en ook in Griekenland (en dus op Karpathos) is het niet elke dag zonneschijn.

    Wel jammer dat dit nu net in jouw weekje was, Vera.