Garden villa Pigadia en plaats zelf

  • joopswinkels5@hotmail.com

    Hoi,

    Kan iemand (buiten alle informatie via reisburo's om) ons wat meer informatie geven over appartementen Garden Villa in Pigadia en over de plaats zelf.

    Zelf.. zijn we op zoek naar een plaats waar we lekker kunnen wandelen.(een paar uurtjes per dag). Houden van terrasjes,gewoon aan zee zitten(niet speciaal een strand),

    haventje (is hier toch ook?)winkeltjes…

    Is er wat te zien in de de plaats zelf..en directe omgeving? Is het de moeite waard om hier 8 dagen te verblijven? Leuke niet al te dure eettentjes?

    Of weet iemand een ander leuk ,vooral niet grootschalig, appartementencomplex in de buurt? U ziet,,veel vragen!

    Alle informatie is welkom.

    Groetjes. fam. Swinkels.

  • gvdstar

    Over garden villa kan ik je helaas niets vertellen. Over Pigadia des te meer, maar……dat wordt een heel lang verhaal. Neem van mij aan dat je je die 8 dagen kostelijk zal vermaken en kijk voor al je vragen op www.karpathos.nl .Daar vind je alle antwoorden en kun je vast genieten!! Gr. Gonnie

  • Byrd

    Beste fam. Swinkels,

    Als je van winkelen, terrasjes, haventje en wandelen houdt, dan is Pigadia the place to be.

    Ik vind dat er genoeg te doen is in Pigadia en omgeving. Hierbij mijn top 5. Misschien helpt het om je gedachten meer te bepalen.

    Mijn top 5:

    1. Dagtocht Olympos/cafe Anna in Diafani/deels terugwandelen vanuit Olympos naar Diafani

    2. Dagtocht Levkos of wandelen naar Amoopi

    3. Boottocht Saria

    4. Scooter langs kustweg west/oost en leuk strandje zoeken

    5. Flaneren langs boulevard/ winkelstraatje en dineren met muziek in Pigadia

    Wat betreft Garden Villa heb ik geen ervaring. Het valt me wel op dat het een eind buiten de bebouwde kom ligt en landinwaarts. Je zou ook kunnen kiezen voor appartementen meer aan de rand en dichterbij strand/zee. Astron Apppartementen en Karpathos Village zijn op deze site populair. Deze complexen zijn wel weer groter en zien er minder romantisch uit dan Garden Villa. Pigadia Bay ligt centraal aan de boulevard en heeft een schitterend uitzicht over de baai, haven en etablissementen. Aan de andere kant kun je wel het geluid van het uitgaansleven horen. Het blijft een kwestie van afwegen en ik raad je aan om te gaan googlen.

    Dat geldt ook voor eten. Zelf ben ik zeer gecharmeerd van Pelagos, bij het strand en iedere avond live muziek.

    Wat betreft wandelen vanuit Pigadia is deze link wel aardig: http://www.voetstappen.nl/buitenland/griekenland/dodekanesos/karpathos/karpwand.htm

    Groetjes,

    Byrd

  • joopswinkels5@hotmail.com

    Tot zover alvast..hartelijk dank voor de tips!!!!!

  • InVo

    Garden Villa is een prima uitvalbasis.

    Ligt niet in Pigadia, maar er zo'n 600 meter buiten.

    Ik heb er zelf ook eens gezeten samen met twee puberende zonen.

    Was even huiverig of ze het wel leuk zouden vinden, maar een volgende vakantie op Karpathos mag weer in Garden Villa.

    De studio's/appartementen zijn eenvoudig maar compleet ingericht.

    Check de website (in Grieks en Engels) voor een aardige impressie: http://gardenvilla.gr/

  • InVo

    Ik hoorde gisteren dat Garden Villa een eigen zwembad gaat krijgen.

    Gezien de omvang van de tuin, is daar ruimte zat voor. (tu)

    Ik ga het volgend jaar zelf controleren.

  • InVo

    ik ga het dit jaar niet controleren (want we gaan naar Lesbos), maar ik heb al wel foto's gezien.

    Er is een zwembad (niet al te groot, wat ook niet nodig is, want zoveel appartementen zijn er niet) gebouwd bij Garden Villa zo ongeveer voor de pergola (dus langs de straatkant).

    Mooie zonnige plaats voor het zwembad. (tu)

  • InVo

    Ha Byrd,

    Die wandelroutes neem ik mee als ik ga in augustus!