Beste fam. Swinkels,
Als je van winkelen, terrasjes, haventje en wandelen houdt, dan is Pigadia the place to be.
Ik vind dat er genoeg te doen is in Pigadia en omgeving. Hierbij mijn top 5. Misschien helpt het om je gedachten meer te bepalen.
Mijn top 5:
1. Dagtocht Olympos/cafe Anna in Diafani/deels terugwandelen vanuit Olympos naar Diafani
2. Dagtocht Levkos of wandelen naar Amoopi
3. Boottocht Saria
4. Scooter langs kustweg west/oost en leuk strandje zoeken
5. Flaneren langs boulevard/ winkelstraatje en dineren met muziek in Pigadia
Wat betreft Garden Villa heb ik geen ervaring. Het valt me wel op dat het een eind buiten de bebouwde kom ligt en landinwaarts. Je zou ook kunnen kiezen voor appartementen meer aan de rand en dichterbij strand/zee. Astron Apppartementen en Karpathos Village zijn op deze site populair. Deze complexen zijn wel weer groter en zien er minder romantisch uit dan Garden Villa. Pigadia Bay ligt centraal aan de boulevard en heeft een schitterend uitzicht over de baai, haven en etablissementen. Aan de andere kant kun je wel het geluid van het uitgaansleven horen. Het blijft een kwestie van afwegen en ik raad je aan om te gaan googlen.
Dat geldt ook voor eten. Zelf ben ik zeer gecharmeerd van Pelagos, bij het strand en iedere avond live muziek.
Wat betreft wandelen vanuit Pigadia is deze link wel aardig: http://www.voetstappen.nl/buitenland/griekenland/dodekanesos/karpathos/karpwand.htm
Groetjes,
Byrd