Journey's End met peuter

• Melso

Goedemiddag, ik sta op het punt om een reis naar Karpathos te boeken mede door de verhalen die ik hier gelezen heb. Alleen nu vroeg ik mij af of accomodatie Journey's End ook geschikt is voor kinderen en wat de afstand naar het strand is en of het zandstrand is..

Ik hoop dat de vaste Karpathos gangers mij kunnen helpen! Alvast bedankt!

• Byrd

Hoi Melso,

Het hele strand ten zuiden van Pigadia is vrijwel zandstrand. Dat is een paar kilometer in een baai.

Vanuit je verblijf is het een paar honderd meter lopen naar de baai.

Ik weet niet hoe de situatie nu precies is omdat afgelopen maanden door regenval en storm wat weggeslagen kan zijn. Maar overwinteraars kunnen je dat precies vertellen. Hoe dan ook je hebt een lekker groot zandstrand op loopafstand.

Byrd

• Melso

Dank je wel voor je reactie! We hebben zojuist een vakantie geboekt naar Journey's End dus we gaan het beleven. Ben erg benieuwd naar het eiland! Heb jij misschien nog enig idee wat de temperatuur is zo rond eind mei?

Melso.

• Byrd

Ik heb altijd mei een aangename maand in Karpathos gevonden. De temperatuur overdags is doorgaans zo rond de 19/20 Celcius en de flora staat in bloei. De wind is gematigd.

's Avonds kan het wat frisser zijn, zo 'n 12-14 Celcius. Soms valt er een buitje. Daar kun je bij het pakken rekening mee houden. Ik wens je een prettige vakantie.

Byrd

• Joke2

@Melso,

's Avonds kan het inderdaad aardig afkoelen, maar ik heb de ervaring dat het overdag toch wel wat warmer is (ca. 25 gr. C). Ik denk dat het een duidelijk verschil maakt of je begin of eind mei gaat. Groet, Joke

• Byrd

Deze link geeft het historisch verloop van de temperaturen op het vliegveld van Karpathos weer:

http://www.tutiempo.net/en/Climate/Karpathos_Airport/05-2010/167543.htm

Als ik daar naar kijk zat ik wat aan de lage kant gemiddeld gezien. Maximum temperaruren van 25 zijn echter zeker gebruikelijk in de tweede helft van mei. De tabel voor mei 2010 spreekt voor zich vind ik. Lekker weer in mei.

• Melso

Bedankt voor jullie reacties en voor de link, heel handig! We gaan inderdaad eind mei dus dan moet het helemaal goed komen met het weer!

Ik ben erg benieuwd of wij ook door het Karpathos virus gegrepen zullen worden, al aardig wat van Griekenland gezien maar dit wordt de eerste keer met onze dochter.

Hebben jullie nog tips wat we echt moeten gaan doen of gezien moeten hebben?

Melso

• Byrd

Mijn top 5:

1. wandeling Diafani-Tristomo (met peuter niet te doen, daarom als alternatief dagtocht Lefkos)

2. Cafe Anna in Diafani

3. Boottocht Saria

4. Scooter langs kustweg west en oost (mogelijk niet met peuter te doen, alternatief Olympos)

5. Flaneren langs boulevard en winkelstraatje Pigadia

• drekes

Hé Byrd,

je antwoorden eren de mensen en het prikbord.(niet dat het vroeger anders was,maar…)

Wat is het prikbord de laatste weken positief veranderd veranderd,zeg!

Kan iemand ook iets over Lefkos zeggen?Ik zal er twee weken verblijven,dus is alle inside-info welkom.

groetjes van drekes.

• Joke2

Hoi Drekes,

Lefkos ken ik alleen van mijn eendaagse bezoekjes als ik op Karpathos ben. Ieder bezoek aan Karpathos betekent ook een bezoek aan Lefkos. Mooie stranden, prachtige golven. Leuke restaurantjes. De laatste jaren wordt het wel steeds drukker, dit komt omdat er steeds meer mensen een auto huren. Midden jaren negentig waren er nog geen parasolletjes e.d. en was er eigenlijk alleen de kade (die in de zee loopt) met 2 of 3 restaurantjes. Je ziet nu steeds meer appartementen gebouwen verrijzen. Maar het blijft een geweldige plek om te bezoeken. Ook daar zijn nog wel strandjes te vinden waar je alleen bent en het is een goed uitgangspunt voor wandelingen.

Heel veel plezier!

Groet,

Joke