Zeebeving

• InVo

Vandaag om half 5 lokale tijd was er een zeebeving tussen Karpathos en Kreta.

De beving was ook te voelen op Kassos en Rhodos.

Het episch centrum lag op 261 km zuidoostelijk van Athene, aldus www.econews.gr

• Byrd

O. Wat nu. Tsunami en alles wat je daarmee associeert of een niet comfortabel moment voor Karpathioten en Kretenzers.

• didog

Oeps.

Ga naar Grieekse sites kijken.

• herbert

Het was gisteren toch 1 april ??

• W.

Iemand die op dit moment een aardbeving als 1 april grap zou bedenken heeft toch wel een ziek soort humor.

• herbert

Ja, dat zou zeker ziek zijn. Het schijnt toch echt waar te zijn al kon ik het haast niet geloven. Wel angstaanjagend want Karpathos ligt dicht in de buurt.

• InVo

ja, en?

Ik vind een aard- of zeebeving niet iets om grappen over te maken.

• W.

Ik las van Nederlanders op Kreta dat ze flink geschrokken zijn,de autochtonen waren niet zo erg onder de indruk.

• herbert

Ik ook niet .

• InVo

De Grieken maken regelmatig bevingen mee. Die raken daar inderdaad niet meer van onder de indruk.

Met de bouw van huizen, appartementen, hotels en kantoren moet hier al rekening mee gehouden worden.

Ik heb een beving gevoeld toen ik in 2003 op Zakynthos was. De beving zelf was toen op Lefkas.

Je staat heel raar te kijken en ik ben nog nooit zo snel mijn bed uitgeweest.

Ook in Athene wel bevingen gevoeld. Is heel raar. Net of er een heel zware vrachtwagen voorbij rijdt. Alleen voel je dat normaliter niet als je op de 4e verdieping (in een hotel) zit.