Overlijden van Ilias van Karpathos cafe

• Irmaki

Ik ben heel erg geschrokken van het bericht dat Ilias van Karpathos cafe (bij de haven in Pigadia ) is overleden. Hij is maandag j.l in Athene begraven. Wat moet Toula zonder hem beginnen. In mijn hoofd en hart ben ik bij haar.

• dido

De combinatie mag wat respectloos overkomen, maar op dezelfde dag werd in dezelfde stad Frans van Hasselt begraven. Sinds 1959 correspondent in Athene van resp. het Algemeen Handelsblad en NRC Handelsblad. In 2010 nog enige colums van hem gelezen, die gelukkig ook meermalen gebundeld werden. Griekse Tijd, correspondenties, uit 1985 is vermoedelijk zijn mooiste bundel.

Dido

• InVo

Frans van Hasselt overleden. In zijn slaap met een mooie leeftijd. Een ‘mooier’ heengaan kan een mens zich niet wensen.

Met regelmaat las ik zijn columns en artikelen in o.a. Lychnari. Hoe die man kon schrijven …

Aan de nabestaanden van Frans: heel veel kracht de komende tijd.

Helaas, maar Ilias ken ik niet. Toch wens ik zijn nabestaanden veel kracht de komende periode.

• byrd

Als je echt wilde weten wat er gebeurde in Griekenland dan las je Frans van Hasselt. Het doet me pijn dat hij er niet meer is.

Ilias ken ik niet, maar ik wens zijn nabestaanden sterkte.

Paul

• MM

Gezellig echtpaar.

Ik verbaasde me elke jaar weer dat ze er toch weer waren.

Ging al een paar jaar niet echt lekker met hem.

We gingen altijd even koffie of thee of ouzo drinken bij opa en opoe.

En op aankomstdag direct boodschappen doen en daar lunchen.

Denk niet dat Tula nog komt al hoop ik het wel.

• Joke

Ik ben inderdaad ook bang dat Toula niet meer komt. Jammer. Het was toch een speciaal plekje.

• Bob en Monica

Wie geen Facebook heeft en toch wilt reageren: Mail me voor het adres van Toula in Athene. Zij en familie zouden het zeer op prijs stellen.