In de vorige thread werd gesproken over het Karpathosvirus. Ik was al op verschillende Griekse eilanden en sommige bevielen me beter dan andere. Wat heeft Karpathos nou eigenlijk wat andere eilanden niet hebben ?
Dat virus…
Nee, zonder gekheid. Ik weet het niet, maar de onbevangenheid van het eiland bevangt je.
Niets moet, veel kan.
Het is het eerste eiland waar ik op de laatste avond van mijn eerste verblijf aan nieuwe vrienden beloofde het jaar erop terug te komen.
En we gingen, en het jaar daar na weer, en daar na weer. Nu al paar jaar even niet, maar het blijft kriebelen en ik weet nu zeker. Ik ga in 2012 opnieuw naar Karpathos.
Hoi Hubert,
Ik denk dat het “virus” twee oorzaken heeft:
1e Een prachtig eiland qua rust en natuur terwijl er toch genoeg “te beleven” is.
2e Geweldig aardige, gastvrije bewoners welke oprecht in je geïnteresseerd zijn.
Voor ons betekend dit dat je mooie tochten kunt maken, overal heerlijk kunt eten en 's avonds op veel plaatsen gezellig kunt “loungen”.
Dit is voor ons de eerste plek waar we sinds het 1e bezoek elk jaar terugkomen.
Inmiddels hebben we er ook al heel wat leuke vrienden gemaakt zowel onder de Grieken als met andere Nederlanders.
Overigens bezoeken we ook andere Griekse bestemmingen maar Karpathos blijft speciaal.
Groet,
John
De ervaring is voor een ieder verschillend, Hubert.
Maar menigeen die ik heb gesproken zeggen allemaal, onafhankelijk van elkaar, hetzelfde: Het eiland ‘betovert’ je.
Vorig jaar ging een nichtje (toen 26 jaar) met haar vriend twee weekjes naar Karpathos. Ik had haar het e.e.a. verteld en ‘gewaarschuwd’.
Toen ze terug kwamen kon ze alleen maar beamen waar ik haar voor had gewaarschuwd. Ook zij kwam in de ban van Karpathos …
beste mensen,
Wij zijn 2x naar Kythira op vakantie geweest. Een prachtig eiland. Waar nagenoeg geen toerisme is. Dat beviel ons uitstekend, verlaten stranden, uren wandelen zonder iemand tegen te komen.
Wij zijn van plan om eind september een week naar Griekenland te gaan.
Is Karpathos een aanrader voor mensen die niet van massatoerisme houden?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?