Maria apartments Amopi

• byrd

Hans kent denk ik Amopi alleen maar van het hoogseizoen.

• Hubert

En ik ook niet. En als het op het “nog niet door massatoerisme ondekte Karpahos” in een bepaald dorp inderdaad zo razend druk is, moet het op andere plaatsen toch wel heel rustig zijn.

• Herb

@ Hubert: Op het strand van Amopi is het meestal razend druk, ook in het voor en na seizoen, leuk voor 1 dagje maar er zijn nog zat plekken op het eiland waar het zeer rustig is en je bijna niemand tegenkomt en zijn zeer de moeite waard. Daar moet je wel goed naar zoeken uiteraard.

• jjohn

Op bijgaande link zie je enkele stranden van Amoopi op foto. Op YouTube kun je diverse videootjes over Amoopi vinden.

Bepaal zelf maar of je het druk vindt.

Ik vind het altijd wel meevallen want meestal staat er maar één of twee rijen bedjes welke inderdaad bijna allemaal bezet zijn. En al is alles vol dan is het er toch stil en rustig.

Vlgs mij liggen er op Kyra Panagia, Ahata en Apella, in aantallen, even veel en misschien zelfs meer mensen.

Groet,

John ;)

ps Ik ben er alleen altijd in september geweest maar had het er dan best naar mijn zin.

KLIK HIER VOOR DE FOTO'S.

• dido

Vanaf de doorgaande weg loopt er, dichter richting vliegveld, een zeer steile, smalle, geasfalteerde weg naar beneden tot 20 meter boven zee. Een hotel-restaurant, naam niet paraat, en een lus in de weg met 5 parkeerplekken. Stenen trap naar beneden met betonnen piertje en wat vlakke rotsen en een heel fijn baaitje. Redelijk eten, stil slapen en puik zwemmen, binnen de dorpsgrens. Yoepie !!

Groet,

• hodl

Is dat niet Castelia Bay? Daar werden ook de duikcurcussen gehouden.

• jjohn

Dat klinkt inderdaad als het baaitje bij hotel Castelia Bay .

Dit ligt het dichtstbij voor Maria Apartments. 2e Verharde weggetje rechts.

Als je het 1e verharde weggetje rechts gaat kom je ook op zo'n rustig strand in een baai. Dit is iets verder.

Amoopi heeft best veel stranden en baaitjes, maar de meeste kennen alleen die bij het kapelletje.

Groet,

John ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zn1Z-O7BdCY

• byrd

Dido Bay bij pijl?

• dido

Ja, dat moet het zijn !

De wandeling naar het noorden, de andere stranden, is een fijne.

• hodl