Karpathos in GM

• InVo

Je hebt vast het artikel over Karakteristiek Karpathos in Griekenland Magazine gelezen.

Ik heb geen abonnement meer op dit blad, omdat ik de artikelen meer op advertenties vond dan dat ze inhoudelijke informatie over Griekenland gaf, maar kocht het tijdschrift via internet.

Dit artikel is, helaas, geen uitzondering op andere items over andere eilanden in dit magazine. Wel leuk natuurlijk dat het eiland eens wat meer in de spotlights wordt gezet.

Een beetje meer toerisme de komende jaren kan geen kwaad. Zolang het karakter van het eiland maar behouden blijft. Maar daar zorgen de eilanders zelf wel voor. (tu)

• Byrd

Ik ben minder optimistisch. Ik verwijs naar de megahotels die de afgelopen jaren de grond uit zijn gestampt. Een verbinding tussen zuid en noord van het eiland die maar niet wil lukken. Positief blijft wel de gastvrijheid, de gevarieerde natuur en cultuur van het eiland. De mogelijkheid, zeker in het noorden van het eiland, om los te komen van de druk van de grote stad. Even in het tijdloze leven. Zo bezien is de incompetentie van het bestuur om een verbinding tussen zuid en noord aan te leggen weer een zegen.

• InVo

hahaha… Ik wist dat je zou reageren ;)

Mijn oudste zoon had het artikel ook gelezen, omdat ik hem vertelde het naar een vriendin te hebben opgestuurd en het enige wat hij na afloop zei was dat het artikel een mooi verkoopverhaal is. (Zoonlief wordt volgende maand 16 ;))

• byrd

Ja we schrijven al een tijdje op deze site. We kunnen ons er toch niet helemaal los van maken. Ondanks tekortkomingen.

• InVo

Ik wil ook niet loskomen van Karpathos.

Eiland heeft mij in de ban, maar niet zodanig dat ik geen oog meer heb voor andere (Griekse) vakantiebestemmingen.

Het idee speelt voor volgende zomer met Jongste en om dan bij Reiny enkele workshops en wandelingen te doen.

Oudste wil niet mee. Die wil gaan werken.

• byrd

Reiny zegt mij niets.

• InVo

zie hier;)

(of in facebook)

• byrd

Ingrid,

Dit is heel leuk. Eindelijk iets dat echt iets toevoegd aan Karpathos. Iets dat niet stom, lelijk of puur zakkkenvullen is. Ik kan die wandeling van Diafani naar Tristomo zeer aanbevelen. Het is een van de mooiste wandelingen die ik gemaakt heb in mijn leven.

Byrd

• InVo

:) en Reiny is Nederlandse ;)

Lipo kent haar vast, en anders zijn zeer betrouwbare bron wel.

Hoorde dat ArkeFly volgend jaar op zondag en woensdag gaat vliegen naar Karpathos. En ik zag op de site van Transavia geen Karpathos meer staan als bestemming.

Maar om nu al zomervakantie 2011 te boeken …. Misschien ga ik wel voor een last minute. Ik ben nog niet met deze vakantie bezig in elk geval.

• Lipo

Nooit van gehoord. Maar ik zal hier eens rondkijken, ik ben nog ruim 3 weken op K. :)-D