taxi

• tineke

Woensdag gaan wij voor het eerst naar Karphatos. We zitten in studio Almyra village. Omdat dit buiten Pigadia ligt vroeg ik mij af of je in Pigadia makelijk een taxi kan krijgen. Alvast bedankt voor het antwoord. Tineke

• Byrd

Piagadia heeft zo tussen de 10 en 20 taxi's. Hoewel ikzelf geen ervaring heb met vervoer in het dorp lijkt me dit een afdoende voorziening.

Overigens. Volgens Google maps ligt Almyra Village op een steenworp afstand van de boulevard en winkeltjes.

• InVo

Almyra Village ligt ca 2 km buiten het centrum van Pigadia.

Het is een vrij nieuw appartementencomplex, (gereed gekomen in 2009) en ligt nog voorbij Karpathos Village (en ruim voorbij de laatste strandtent) aan de landzijde van de weg naar Apèri.

Een taxi heb ik op Karpathos nog nooit gebuikt.

Doe George de groeten maar.

• byrd

Ha, ha Ingrid ik dacht al waar blijf je. Volgens de web-side van Almyra Village zou het gaan om 1,5 km van het centrum. Je zult wel gelijk hebben want die web-sides zijn altijd te optimistisch. George ken ik trouwens niet. .

.

• InVo

Ik wel. Kwam hem regelmatig tegen bij Zephyros Village (George is een goede vriend van Andreas).

George zit ook tussen mijn ‘vrienden’ in Facebook

• byrd

Wie zit er niet uit Karpathos in jouw netwerk. Wellicht dat je George kunt aanbevelen aan Tineke. Het is mooi om je eigen taxi-chaufeur te hebben. Als je echt wil weten wat er gebeurt op het eiland zijn zij vaak de beste info-bron. Alleen daarom kan ik al een paar taxiritjes aanbevelen als je er bent. Veel leuker als eigen vervoer. En echt niet duur. Ook een goede oplossing voor de liefhebbers van de meer sterke dranken en wie is dat niet, uitzonderingen daargelaten, als je naar Griekenland gaat.

• InVo

Er zijn er velen die er niet tussen zitten, Byrd

(ben best selectief ;) )

Augustus is hoogseizoen. Behalve veel werken, is er weinig tijd voor andere zaken. Dus ook geen tijd om een paar bevriende toeristen rond te rijden.

Ooit hoop ik eens in december te gaan …

• Byrd

Okay.

• jjohn

Hallo Tineke,

Inmiddels heb je ervaring met Almyra en zul je ontdekt hebben dat ze er fietsen beschikbaar hebben voor je, niet om het eiland over te crossen maar om bv boodschappen te doen.

De taxi's rijden er inderdaad genoeg en ondanks dat door de hoge benzineprijs van 1.70 euro/ltr de ritprijs verhoogd is, is hij nog steeds veel lager dan hier in Nederland. Binnen Pigadia reis je bv vanaf Almyra naar de haven voor ongeveer 7,50 euro per rit. (Hier in Nederland begint de teller dan pas te werken. :D )

Georgos van Almyra Village doet overigens alles wat binnen zijn mogelijkheden ligt voor zijn gasten en is een geweldig aardige kerel.

De afstand naar het centrum is zo'n beetje hetzelfde als vanaf Astron en Journeys End.

Groet,

John ;)

• InVo

Heb je SOTS de rug toegekeerd en in Almyra gelogeerd?