We zijn ons al een voorzichtig aan het beraden over onze bestemming in 2011. Waarschijnlijk wordt het Karpathos. We zoeken een appartement dat veel privacy biedt in een omgeving met (zeer) rustige stranden .Wie heeft tips?
Kyra Panagia is het eerste wat in mij opkomt, maar het strand is niet erg rustig. (Wel als je het vergelijkt met bijv. stranden op Rhodos.)
Hoe ver wil je maximaal van het strand af zitten?
Ik weet wel een accomodatie. Dit ligt ong. 1000 meter van het (kiezel)strand van Pigadia. Afstand tot aan centrum is ook ca. 1000 meter.
Basic maar voldoende (vind ik) ingericht.
Trouwens, de enige stranden die ik druk vond op Karpathos, zijn de stranden van Ammoopi.
Een appartement in Lefkos kan ook.
http://www.zoover.nl/appartementen/lefkos/karpathos
Of in Diafani: http://www.zoover.nl/griekenland/karpathos/diafani/dorana-studios/appartement/fotos#tabs
Ik zou aanraden Glaros of Nikos. Glaros heeft leuke ruime studio's. Bij Nikos moet je vragen naar Margarita's room. Beide complexen hebben goede en betrouwbare eigenaren die helpen om je vakantie optimaal te laten slagen. Je moet zelf boeken en daarvoor verwijs ik naar de link die ik al eerder heb opgegeven.
Hallo Gino,
Dan is Diafani niet heel erg handig. Je kunt hier per boot en via een lastige weg komen. Die weg wil nog wel eens afgesloten zijn i.v.m. werkzaamheden.
Rondtrekken kan vanaf alle plaatsen wel. Arkassa, Lefkos, Kyra Panagia (met een prachtig, maar niet heel rustig strand), en het wat grotere Pigadia.
Groet,
Joke
Hallo Gino,
Op Karpathos ligt het vol met rustige stranden, vooral aan de zijde van Arkassa, Finiki en Lefkos. Aangezien je sowieso het eiland wil zien en dus vervoer nodig hebt zou ik me daarop concentreren. Aan deze zijde van het eiland heb je diverse stranden waarop je de hele dag alleen kunt vertoeven.Bovendien is van daar uit ook de andere zijde van Karpathos met de wat drukkere stranden en plaatsen zoals Pigadia, Ahata Beach, Kira Panagia en Appela Beach makkelijk te bereiken. Drukker maar toch zeker de moeite waard en vaak toch heel rustig en relaxed.
Vanuit Diafani is Karpathos inderdaad verder niet makkelijk te verkennen. Bovendien is mij opgevallen bij mijn bezoek deze maand dat het weliswaar klein maar toch erg toeristisch en duur is. Niet dat het er druk is maar heel de boulevard is bestemd voor toerisme door tavernes met relatief hoge prijzen waar ze je smeken om toch maar vooral bij hen binnen te komen. Het heeft zeker geen authentieke Griekse indruk op mij en mijn reisgenoten gemaakt. Wel is de omgeving er prachtig!
Op www.karpathos.nl vindt je veel nuttige info over Karpathos.
Groet,
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?