brussel-karpathos ?

• drekes

Hallo Karpathoslovers,

4 weken geleden had ik nog nooit gehoord van dat eilandje tussen Rhodos en Kreta.(je kan ze niet alle x-honderden kennen hé …)

Na een paar minuten surfen op het web,voelde ik mij zo aangetrokken,dat ik er mij volgende zomer reeds zie genieten van dat echte griekenlandgevoel.

Alleen is er geen rechtstreekse vlucht van Brussel naar Karpathos…Ik ben dus gaan surfen,en ben dit te weten gekomen:

-vlucht van Brussel naar Kreta of Rhodos.-Olympic Airways vliegt van Rhodos naar K. voor +- 80 euro HT

.Via de ferry is de verbinding ook mogelijk tussen Rhodos en Kreta.

-rechtstreekse vlucht (Schiphol),iedere dag waarschijnlijk,maar dure en erg onaagename luchthaven,volgens sommige prikborders.

-rechtstreekse vlucht op dinsdag via Dusseldorf-Air Berlin-(parking op lange termijn lijkt mij inderdaad veel goedkoper dan Schiphol of Zaventem.)

Wie kan mij overtuigen om ,ondanks de reismoeilijkheden,naar Karpathos te komen,en niet naar Chios te gaan.(mijn laatste griekse rechtstreekse mogelijjke verbinding vanuit Brussel,die ik nog niet aangedaan heb!)???Ik ben bereid om op één of ander eiland in de zon te overnachten…

groetjes van drekes.

• jjohn

Vanaf Schiphol vliegen twee vluchten. Transavia op donderdagochtend en ArkeFly op vrijdagochtend.

Op deze vluchten zou je een campingvlucht kunnen boeken.

Schiphol valt wel mee, ik heb er nooit een probleem gehad.

Air Berlin zou best wel eens goedkoper kunnen zijn vanaf Düsseldorf maar dat kun je op hun site uitrekenen.

Op dit of het andere forum is dit item al eens behandelt overigens.

Groet,

John ;)

• InVo

Zoals John al aangeeft: Vanaf Schiphol twee keer per week (meestal tussen eind april en eind oktober) op donderdag- (Transavia) en vrijdagochtend (vroeg) (ArkeFly) een vlucht naar Karpathos.

Andere manieren zijn via Rhodos of Athene, maar daarvoor zul je in de buidel moeten tasten.

Vanuit Brussel zijn er geen vluchten naar dit aardse paradijs.

(Trouwens, van een kennis uit de Belgische Zwalmen begreep ik dat ook Chios minder vanuit Brussel wordt aangevlogen. Zij is nu op Chios en heeft dit met lijndienst gedaan, omdat de reis niet meer werd door de touroperator werd aangeboden.)

• drekes

Bedankt voor de reacties!

Er staat mij nog wat speur-,reken,en puzzelwerk te wachten,maar dat maakt deel uit van de voorpret.Moest ik er niet uitgeraken,heb ik toch nog altijd een mooi alternatief:Chios.

@ InVo: De reizen naar minder toeristische eilanden,zoals Chios,Lesvos of Samos worden in België slechts door 1 touroperator (lees charter)aangeboden,en dit met slechts 1 wekelijkse vlucht.(Thomas Cook (-airlines)of Jetair(-fly)).Geen concurrentie dus op de chartermarkt!Zo betaalde ik deze zomer,geboekt in januari, 603 euro voor een retourticket naar Samos,flight only.(wel inclusief maaltijden aan boord en annulatieverzekering.)

Ik heb intussen een beetje rondgesurft op de Nederlandse touroperatormarkt,en heb begrepen waarom de Nederlanders zulke grote reizigers zijn:het aanbod is enorm en de prijzen zijn naar ieders budget.

Noot:Voor je vrienden uit Zwalm:de laatste charterterugvlucht van Thomas Cook is op 4 oktober,met,naar Belgische norm, redelijke prijzen.

groetjes van drekes.

• jehen

hallo,

wij vliegen met jet air vanuit brussel midden september naar rhodos. geboekt in juni voor 142,- p.p. retour.

binnenlandse vlucht rhodos/karpathos voor 75,- p.p. retour, kan ook met de ferry voor 58,- retour.

gr.jehen

• InVo

Ze komen donderdag terug van Chios.

• drekes

Hallo jehen,

voor die prijs zal ik nooit kunnen boeken in het hoogseizoen,maar dat geeft niet.

Hebben jullie die binnenlandse vlucht dezelfde dag,of moeten jullie op Rhodos overnachten?Wordt de bagage automatisch op de binnenlandse vlucht overgeladen,indien het de zelfde dag is?

Groetjes van drekes.