Ouzo of raki?

• Ouzofan

Hallo,

Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Karpathos.

Ik zou graag willen weten wat het drankje van Karpathos is. Is dat ouzo of drinkt men meer Raki zoals op Kreta?

Zover ik weet is er geen destilleerder op Karpathos of heb ik dat mis?

Groeten,

Ouzofan

• jjohn

Men drinkt er vooral Mythos.:D

Voor de rest wordt er Ouzo, Raki en ander gedestilleerd geschonken.

Groet,

John ;)

• jjohn

Overigens stoken sommigen hun eigen drankje.

In het verleden bij taverne Crete-Karpathos kreeg je bv eigen gestookte Raki van Dimitris.

Jammer genoeg is hij gestopt.

Groet,

John ;)

• herbie

Ja klopt, ik ben nog steeds lazerus van de raki van Dimitris !::o

• yannis

Hallo Ouzofan. Wanneer je van Ouzo houdt moet je een goede Ouzo kopen n.l. het merk Plomari afkomstig van Lesbos,wij kopen deze op het vliegveld van Karpathos wanneer wij weer naar huis gaan.Wat je ook eens moet proberen de Metaxa en dan die met 7 sterren deze is wat duurder ca. 20 euro ook op het vliegveld, dit doen wij elk jaar,a,s vrijdag gaan wij weer voor 2 weken naar Karpathos en daarna kopen wij weer Metaxa voor de komende winter,waar ik nu niet aan moet denken. fijne vakantie en yamas……..

• InVo

Karpathos heeft geen eigen drankje of distileerderijen (wel huisdistileerderijen ;) ) waar eilandseigen drank wordt gestookt.

Karpathos heeft wel een eigen gerecht: Makarounes. Zou ik zeker proberen!!

Karpathos haalt veel vanaf Kreta en Rhodos, maar de bekende ouzo merken (Plomariou, Tsantali, Dodeka, Mini, enz.) kan je overal verkrijgen. Shoppen voor de voordeligste prijs (van je favoriete ouzo/raki) kan zo een paar euro per fles schelen (mijn ervaring is dat de ouzo ‘tax free’ op de luchthaven altijd een paar euro duurder is dan in de supermarkt)

• Ouzofan

Hallo,

De ouzo Plomari ken ik want we komen al jaren op Lesbos en daar wordt deze heerlijke ouzo gemaakt.

Naast ouzo hou ik ook van raki (tsikoudia) maar daar is niet overal in Griekenland aan te komen.

Metaxa is ook lekker maar dan meer voor de winter.

Groeten,

• byrd

Raki en Ouzo kun je overal krijgen op het eiland.

• jjohn

Er wordt op Karpathos wel een heerlijke Imiglykos wijn geproduceerd door een coöperatie.

Geen sterke drank maar toch……

Groet,

John ;)

• Marco

I.p.v. ouzo of raki zou ik tsipouro proberen. Overal te koop op Karpathos. Imiglykos is niks anders dan gekleurd suikerwater waar je ook nog koppijn van krijgt. Getverderrie!!